اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه آذرشهر:

امر به معروف جامعه را در برابر توطئه‌افکنی‌ها واکسینه می‌کند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه آذرشهر گفت: امر به معروف و نهی از منکر جامعه را در برابر توطئه‌افکنی‌ها واکسینه می‌کند.

امر به معروف جامعه را در برابر توطئه‌افکنی‌ها واکسینه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی رضایی بعد از ظهر امروز در همایش بزرگ امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان آذرشهر با ارائه گزارشی در خصوص اقدامات سپاه و بسیج شهرستان آذرشهر در مورد این فریضه مهم، نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دینی را یک ضرورت اساسی برای اصلاح جامعه ارزیابی کرد.

وی گفت: باید تلاش شود تا فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به صورت جدی اما درست و اصولی اجرا شود و احدی خود را در این زمینه مبرا از مسئولیت فرض نکند.

رضایی با تاکید بر نقش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اصلاح جامعه اظهار داشت: در احادیث فراوانی بیان شده، اگر بساط امر به معروف و نهی از منکر پیچیده شود، دین و آیین الهی برچیده و نبوت و ولایت بی اثر و تعطیل خواهند ماند که نتیجه آن فراگیری بی‌تفاوتی، آشکار شدن ضلالت و گمراهی و شیوع جهل و نادانی است و پایان کار آنها به فرموده نبی مکرم اسلام(ص) هلاکت و نابودی است.

علی دانش‌پژوه رئیس دادگستری شهرستان آذرشهر نیز در این همایش گفت: اگر در یک جامعه امر به معروف و نهی از منکر به خوبی اجرا شود و مردم نیز چنین رسالتی را برای خود قائل باشند همچنین همه در برابر آن احساس مسئولیت کنند،آنگاه شاهد تحقق این فریضه دینی خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه با اجرای مناسب امر به معروف و نهی از منکر شاهد کاهش بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی خواهیم بود، تصریح کرد: دشمنان نظام با ترویج فساد و خرافه تلاش دارند اعتقادات دینی مردم به ویژه نسل جوان را متزلزل کنند و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند جامعه را در برابر این توطئه‌افکنی‌ها واکسینه کند.

رئیس دادگستری شهرستان آذرشهر در ادامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ضروری برشمرد و گفت: مشارکت عمومی در تحقق عملی این موضوع مهم و بسیار حائز اهمیت است.

در این همایش حجت‌الاسلام محمد اسکندری مسئول معاونت اداره تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی نیز در مورد اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر و پیامدهای عدم اجرای آن در جامعه اظهار داشت: با عمل به این فریضه دینی و اجتماعی، بزرگ‌ترین اصلاحات اجتماعی به وجود می‌آید همچنین بیشترین انحرافات اصلاح می‌شود و هرکاری در مسیر صحیح خود قرار می‌گیرد.

وی گفت: در شرایطی که دشمن در صدد ضربه به نظام با صرف هزینه‌های گزاف است، خانواده‌ها نقش مهمی در احیای امر به معروف و نهی از منکر دارند، این والدین هستند که باید باورهای دینی و اعتقادات مذهبی را در خانه تقویت کرده و فرزندان خود را در برابر حملات داخلی و خارجی واکسینه کنند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول