اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زاهدان:

امر به معروف ضامن حکومت صالحان است

خبرگزاری فارس: قائم مقام ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زاهدان گفت: امر به معروف و نهی از منکر تضمین‌کننده دوام و استحکام حکومت صالحان است

امر به معروف ضامن حکومت صالحان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان، لطیف صادقی گفت: همه باید امر به معروف و نهی از منکر را واجب دانسته و برای نهادینه‌سازی آن در سطح جوامع، تلاش کنند.

وی افزود: هر چند فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از بزرگترین واجبات اسلامی و توصیه به آن در قرآن و گفتار پیامبر خدا (ص) و امیرمؤمنان (ع) و دیگر امامان، دارای لحنی کم‌نظیر و تکان‌دهنده است، ولی اگر کسی از این همه چشم‌پوشی کند و تنها به ندای خرد انسانی گوش بسپرد، باز هم بی‌شک این عمل سازنده را تکلیف خواهد شمرد.

وی تصریح کرد: هنگامیکه به این فریضه عمل شود، به تعداد آمران و ناهیان، دعوت به خیر در میان مردم صورت می‌گیرد و بی‌گمان لبیک‌گویان به این دعوت نیز کم نخواهند بود.

صادقی ادامه داد: این فراخوانی به گمان زیاد بر خود داعیان نیز نشانه نیک بر جای می‌گذارد و از دو سو راه صلاح را هموار می‌سازد کار نیکی که مخاطب خود را به آن امر می‌کنیم و رفتار زشتی که وی را از آن برحذر می‌داریم، هر چه بزرگتر و تأثیر اجتماعی یا فردی آن ژرف‌تر یا ماندگارتر باشد، امر به معروف و نهی از منکر ما ارزشمندتر است.

وی تأکید کرد: امر به معروف‌ و نهی از منکر یک فراخوان عمومی است و استفاده از تذکر لسانی در احیای این فریضه مهم نقش چشمگیر و راه‌گشایی دارد.

فرماندار زاهدان گفت: تذکر لسانی شیوه‌ای است که می‌تواند فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به شکل جامع در کشور احیا و در کاهش معضلات اجتماعی مؤثر واقع شود.

وی درباره راه دستیابی به جایگاه والای تذکر لسانی گفت: فراخوان عمومی به معروفات از طریق تذکر لسانی با رسانه‌های گروهی باید صورت گیرد و افراد خانواده نیز باید این موضوع را رو در رو، سپس خانواده به خانواده و خانواده به جامعه بشری انتقال دهند و اگر همین امر به صورت مداوم انجام شود این فریضه به جایگاه والای خود دست پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر از طریق تذکر لسانی در جامعه ترویج داده شود، می‌توان گفت، جامعه با استفاده از یک روش ساده به یک فرهنگ غنی و سالم دست پیدا کرده است.

انتهای پیام/س30/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول