اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف سیستان و بلوچستان:

امر به معروف و نهی از منکر به یک رفتار اجتماعی تبدیل شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: باید با فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر به یک رفتار اجتماعی در جامعه تبدیل شود.

امر به معروف و نهی از منکر به یک رفتار اجتماعی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به نقل از ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان ‌و بلوچستان، حبیب لک‌زایی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان هیرمند اظهار داشت: گسترش و فرهنگ‌سازی تذکر لسانی در سطح جامعه لازم است چرا که امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای جامع و عمومی است که همه بخش‌های فرهنگی و غیرفرهنگی را در برگرفته و تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: رسالت و هدف اصلی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این است که مردم از زبان و بیانشان در راستای سالم‌سازی و اصلاح جامعه بهره بگیرند و این اقدام تحت عنوان تذکر لسانی در سطح جامعه مطرح است.

لک‌زایی بیان کرد: تذکر لسانی از نظر ما به چوب و چماق و درگیری و برخورد نیاز ندارد بلکه با ابزار محبت و تذکر زبانی انجام می‌شود، البته زمانی تذکر لسانی نتیجه بخش است که همه مردم چنین رسالتی را برای خود قائل باشند و همه نارسایی‌های ناسالم را به یکدیگر تذکر دهند و اگر این فرهنگ در بین مردم جا افتاد و همه در برابر آن احساس مسئولیت کنند.

وی تأکید کرد: تاکنون برای فرهنگ‌سازی تذکر لسانی در سطح استان چندین همایش و برنامه فرهنگی برگزار شده است و این برنامه‌ها نیز در آینده ادامه خواهد داشت.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌ و بلوچستان خاطر نشان کرد: جامعه بدون توجه به امر به معروف و نهی از منکر از رحمت خدا دور می‌شود و جامعه‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر احیاء نشود، از رحمت خداوند به دور می‌شود زیرا که احیای امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فریضه مهم اسلامی است.

لک‌زایی در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زابل نیز افزود: انتخابات مسئله بسیار مهمی است و آینده کشور ما بسته به انتخابات است و بر این اساس باید مردم با حضور گسترده در این انتخابات، افراد اصلح را به مجلس شورای اسلامی بفرستند.

وی ادامه داد: دشمن در تلاش است که به هر شکل ممکن به نظام و کشور مردم محور ایران، ضربه بزند و مردم ما با توجه به هوشیاری و حضور در صحنه‌های مختلفی مانند 22 بهمن، مقابل آنان ایستاده‌اند و در انتخابات چند روز آینده نیز، این مسئله قابل مشاهده خواهد بود.

لک‌زایی به برنامه‌های ستاد احیاء اشاره کرد و گفت: اولویت برنامه‌های ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ‌سازی تذکر لسانی است و این امر، برای نهادینه‌سازی فریضتین، امری لازم و ضروری است.

انتهای پیام/صا30/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول