اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

شرکت در انتخابات مجلس امر به معروف است

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شرکت در انتخابات مجلس شواری اسلامی یک وظیفه دینی و نوعی امر به معروف است.

شرکت در انتخابات مجلس امر به معروف است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نظام ما یک نظام مردم سالاری دینی است، یعنی علاوه بر نقش محوری اسلام در این نظام، مردم نیز یکی از ارکان آن هستند.

وی ادامه داد: مردم سالاری دینی به این معنی است که در این نظام اداره‌کننده واقعی امور، مردم هستند که با انتخاب نمایندگان خود در امر قانون‌گذرای و اداره جامعه، در مدیریت نظام مشارکت می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: یکی از عرصه‌های عمومی انتخاب در کشور ما، انتخابات مجلس است که طی آن مردم از حق قانون‌گذاری خود به صورت غیر مستقیم استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در نظام سیاسی جامعه ما مجلس از اهمیت خاصی برخوردار است و جایگاه تحقق تمام ارزش‌های حاکمیتی مانند اقتصاد مطلوب، سیاست عزت‌مندانه و اعتقادات دینی محسوب می‌شود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: با توجه به معارف اسلامی شرکت در انتخابات و انتخاب نماینده شایسته برای مجلس شورای اسلامی یک وظیفه دینی و به نوعی امر به معروف به شمار می‌رود.

وی گفت: در واقع از آنجا که یکی از راه‌های حاکم کردن خوبی‌ها در جامعه اسلامی انتخاب نماینده اصلح است، این امر برای هر مسلمانی یک وظیفه دینی محسوب می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: از آنجا که مجلس شورای اسلامی نقش اصلی در قانون اساسی کشور ما دارد، ویژگی‌های نمایندگان این نهاد به طور مستقیم بر روند حاکمیت امور در کشور موثر است.

وی بیان داشت: نظام ما یک نظام اسلامی است و حاکمیت مردم نیز در سایه حاکمیت اسلام صورت می‌گیرد، پس کارگزاران چنین نظامی نیز باید آشنا و پایبند به اصول اسلام بوده و بر اساس خط مشی اسلامی حرکت کنند.

عبداللهی اضافه کرد: از شاخصه‌های اسلامی که یک نماینده مجلس باید به آن پایبند باشد می‌توان به مواردی مانند استکبارستیزی، دوری از اسراف، رسیدگی به امور مسلمین و قاطعیت در برابر غرب اشاره کرد.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های بسیار مهم که برای نماینده مجلس حیاتی است، ولایت‌مداری و التزام عملی به ولایت‌فقیه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: مواضع و منویات مقام معظم رهبری باید برای یک نماینده، محور فعالیت قرار گرفته و در درجه نخست اهمیت باشد.

وی ادامه داد: باید فضای انتخابات در کشور به گونه‌ای باشد که افراد با بحث و تبادل نظر منطقی به انتخاب صحیح دست پیدا کنند.

عبداللهی افزود: گروه و باندبازی در جریان انتخابات مانع از اتخاذ تصمیم درست و رای آوردن افرادی که صلاحیت حقیقی دارند، می‌شود.

وی اذعان داشت: همانگونه که کارشناسان رشته‌های مختلف بدون حاشیه و به طور اصولی با هم بحث علمی می‌کنند تا به حقیقتی برسند، کارشناسان سیاسی در آستانه انتخابات نیز باید به ارائه مباحث سیاسی با یکدیگر بدون تنازع و تخریب بپردازند تا فضای مناسب برای انتخاب اصلح توسط مردم رقم بخورد.

وی در پایان اضافه کرد: ملت بزرگ ایران همانگونه که در 22 بهمن اقتدار خود را به تمام جهان نشان داد در 12 اسفند نیز با حضور یکپارچه در انتخابات این موضع عزت‌مندانه را حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول