اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

قزوین برای قاچاقچیان مواد مخدر ناامن‌ترین نقطه است

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین با اشاره به برخوردهای قاطع و اعدام قاچاقچیان مخدر در قزوین گفت: قزوین ناامن‌ترین نقطه برای قاچاقچیان مواد مخدر است.

قزوین برای قاچاقچیان مواد مخدر ناامن‌ترین نقطه است

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی امروز در حاشیه اعدام سه قاچاقچی مواد مخدر در زندان چوبیندر قزوین در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: یکی از قاچاقچیان مواد مخدر به نام لطیف‌الله بیگدلی فرزند شهباز 50 ساله اهل خدابنده که ساکن چوبیندر است امروز به دار مجازات آویخته شد.

وی افزود: نامبرده که به توزیع و نگهداری هروئین می‌پرداخته، دارای 10 فقره سابقه کیفری است که در بازرسی از منزل وی، مأموران نیروی انتظامی میزان 354 گرم هروئین کشف و ضبط کرده‌اند و متهم نیز تعلق مواد به خود را پذیرفته و اقرار کرده است که مقدار همه مواد یک کیلو و 260 گرم است.

دادستان قزوین عنوان کرد: این قاچاقچی مواد مخدر اقرار به مصرف و توزیع این مواد افیونی کرده است.

صادقی‌نیارکی تأکید کرد: پس از صدور کیفرخواست شعبه دادگاه انقلاب قزوین در 31 شهریور ماه 89 حکم اعدام و مصادره اموال و 30 ضربه شلاق برای نامبرده صادر شد.

وی تصریح کرد: دادستان کل کشور در اسفند ماه سال گذشته رأی صادره را تأیید و پس از اعلام بلامانع بودن اجرای حکم توسط ریاست قوه قضائیه در مهر ماه سال جاری، اجرای حکم اعلام شد.

صادقی‌نیارکی خاطر نشان کرد: درخواست عفو محکوم علیه در مرداد و بهمن ماه سال جاری مورد مخالفت قرار گرفته و اینک نیز حکم صادره اجرا شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین پیرامون دیگر قاچاقچی مواد مخدر که به دار مجازات آویخته شد به خبرنگار فارس گفت: رضا پیرضیائی فرزند حضرت‌قلی 39 ساله ساکن مراغه و دارای سه فقره سابقه کیفری در اسفند ماه 86 در حالی که راننده یک دستگاه پراید بود، توسط مأموران متوقف و از داخل اتومبیل وی، 501 گرم هروئین مرطوب که وزن خشک آن 305 گرم بوده کشف و مجددا حدود چهار ماه بعد بر اساس گزارش واصله، وسیله نقلیه نامبرده مورد بازرسی قرار گرفته و 6 کیلو و 450 گرم هروئین مرطوب که وزن خشک آن سه کیلو و 670 گرم بوده است، از داخل گل‌گیر اتومبیل این قاچاقچی کشف شد.

صادقی‌نیارکی تصریح کرد: مواد مکشوفه توسط وی مورد اقرار قرار گرفته ولی مواد مکشوفه مورد دوم توسط وی انکار می‌شود که نهایتا، شهریور 88 در شعبه دوم دادگاه انقلاب قزوین به اعدام و مصادره اموال محکوم شده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: حکم صادره به تأیید دادستان کل کشور رسیده و پس از موافقت ریاست قوه قضائیه در دی ماه سال90 اجرای حکم امروز انجام شد.

وی به خبرنگار فارس گفت: تمام اموال منصور عطایی از قبیل دو گاوداری، اراضی کشاورزی در قزوین و خرمدره، وسایل نقلیه و وجوه نقد مصادره شده است.

 

* حکم اعدام برای حمل و نگهداری بیش از 30 گرم شیشه و هروئین

صادقی‌نیارکی ادامه داد: حمل، تولید، نگهداری و خرید و فروش بیش از 30 گرم هروئین و شیشه حکم اعدام را در بر دارد و دادستانی هیچ گونه ملاحظه‌ای را در مورد قاچاقچیان مواد مخدر انجام نمی‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: در فروردین ماه سال91 نیز تعدادی از قاچاقچیان مواد مخدر به دار مجازات آویخته می‌شوند و اعدام قاچاقچیان مواد مخدر که تمام جامعه را مورد آسیب قرار می‌دهند با قاطعیت و جدیت انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: این قاچاقچیان مواد مخدر، جامعه را به نابودی می‌کشانند.

* طرح منصور عطایی برای انفجار دیوار زندان چوبین‌در

صادقی‌نیارکی تشریح کرد: قاچاقچی بین‌المللی، منصور عطایی نقشه‌ای مبنی بر انفجار دیوار زندان چوبین‌در و فرار را در نظر داشت ولی با هوشیاری نیروهای حفاظتی زندان موفق به فرار نشد و امروز نیز به دار مجازات آویخته شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآور شد: این قاچاقچی بین‌‌المللی مواد مخدر در تهیه و ساخت هروئین از افراد غیر ایرانی و از ملیت‌های بلغاری و ترک استفاده می‌کرد و در بازرسی از منزل نامبرده نیز اسلحه‌های کشور ترکیه کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/و۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول