اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل نداشتن مجوزهای زیست‎محیطی

اجرای طرح انتقال آب بهشت‌آباد به فلات مرکزی غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه انتقال آب بهشت‎آباد به فلات مرکزی ایران به دلیل نداشتن مجوزهای زیست‎محیطی غیرقانونی است.

اجرای طرح انتقال آب بهشت‌آباد به فلات مرکزی غیرقانونی است

سعید یوسف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: بر اساس بند الف ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه کشور اجرای پروژه‌های مشمول ارزیابی باید پیش از پذیره‌نویسی مجوز محیط زیست را اخذ کنند، این در حالی‌است که پروژه انتقال آب بهشت‎آباد به فلات مرکزی تاکنون این مجوز را کسب نکرده است.

وی افزود: در آیین‌نامه اجرایی و ارزیابی مصوب سوم بهمن‌ماه سال‎ جاری صراحتا تمامی امور اشتغال آب این حوزه به محیط زیست استان ارجاع داده شده است.

یوسف‌پور با بیان اینکه به ‌منظور اجرایی شدن این پروژه در سال گذشته مکان‌یابی نیز شده است، تصریح کرد: تاکنون پروژه انتقال آب بهشت‌آباد مجوزهای لازم را اخذ نکرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: محیط ریست استان صراحتاً از شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان به‌عنوان مجری و پیگیر طرح انتقال آب درخواست کرده است که نظر محیط زیست استان را درباره این طرح جویا و مجوزهای لازم را اخذ کند، چراکه بخشی از پروژه در این استان واقع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون مطالعات این پروژه به دست ما نرسیده است نمی‌توانیم هیچ اظهارنظری در این ارتباط داشته باشیم، بر همین اساس بحث انتقال آب از طریق حفر تونل و یا به هر شکل دیگری مبهم است.

یوسف‌پور با تأکید بر اینکه پروژه انتقال آب بهشت‌آباد به فلات مرکزی غیرقانونی است، گفت: مدیریت انتقال آب باید در سطح کلان صورت بگیرد، چه در سیاست‌‎گذاری و چه در بحث برنامه‌ریزی که برهمین اساس ما نیز تابع سیاست‌های کلی نظام هستیم.

وی گفت: بحث انتقال آب به فلات مرکزی باید به صورت کاملا برنامه‌ریزی و در سطح سیاست‌های کلان نظام دیده شود که قطعا دیده شده است.

یوسف‎پور با اشاره به دغدغه‌های مسئولان استانی در ارتباط با اجرایی شدن این پروژه، گفت: نحوه انتقال آب، میزان آبی که قرار است انتقال داده شود و استفاده از میزان حق‌آبه در محلی که آب قرار است انتقال داده شود و تأمین و تخصیص آب برای ساکنان استان جزو دغدغه‌‎های اصلی مدیران این استان است.

وی گفت: در صورت تایید شیوه انتقال آب از نظر علمی به نحوی که کمترین خسارت به محیط زیست را به دنبال داشته باشد، تعیین حق‎آبه قانونی برای این استان و عدم تاثیر سوآپ انتقالی بر حوزه مبدأ به‌ویژه در پایین دست استان و استان خوزستان با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر بی‌آب نماندن هیچ زمینی، ما هیچ‌گونه مخالفتی با پروژه‌های انتقال آب نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول