اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای جبهه متحد:

انتقال آب قزل‌اوزن به اردبیل دست‌ یافتنی است

خبرگزاری فارس: استاندار سابق اردبیل گفت: انتقال آب قزل‌اوزن به اردبیل دست یافتنی بوده و کاری غیر‌کارشناسی نیست.

انتقال آب قزل‌اوزن به اردبیل دست‌ یافتنی است

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به موضوع انتقال آب از حوزه آبریز قزل‌اوزن به دشت اردبیل اظهار داشت: با دفاعی که از این پروژه انجام دادیم به عنوان مهندسی آب با مساعدت متخصصان 538 میلیون متر‌مکعب حق‌آبه استان را از این حوزه آبریز با حضور شرکت ژاپنی تثبیت کردیم.

وی با انتقاد شدید از رئیس جمهور در غیر‌فنی و غیر‌اقتصادی دانستن این طرح گفت: در صورت راهیابی به مجلس اولویت من به سرانجام رساندن این کار و انتقال عملی آب از قزل‌اوزن به دشت اردبیل خواهد بود.

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از مسئولان ما با اطلاعات غلطی که کارشناسانشان می‌دادند با غیر‌فنی خواندن این طرح آزردگی دل مردم اردبیل را سبب شدند.

حقیقت‌پور یادآور شد: چگونه انتقال آب شور خزر به کویر سمنان به عنوان زادگاه رئیس جمهور امکان‌پذیر است اما انتقال آب شیرین قزل‌اوزن به اردبیل توجیه‌ناپذیر می‌شود؟

وی تصریح کرد: در حالی که آب استحصال شده در اردبیل 220 تومان هزینه بر‌می‌دارد همین انتقال آب از خزر به سمنان 530 تومان هزینه بر‌می‌دارد حال مردم خود قضاوت کنند کدام انتقال اقتصادی‌تر است.

این مدرس دانشگاه بیان داشت: به رغم جهالت برخی از مسئولان و مدیران انتقال آب از  قزل‌اوزن به دشت اردبیل تحقق یافتنی است و مردم در عملی شدن آن شک نکنند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: معتقدم یک استاندار نباید 50 تخصص داشته باشد ولی می‌تواند هنرمند خوبی بوده و از خرد جمعی به نفع پیشبرد امور استفاده کند.

 

سونامی 13 اسفند مدیران نالایق را با خود می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاندیدای مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان و ایستادگی با اعلام اینکه در صورت راهیابی به مجلس تیم نمایندگی استان درست می‌کنم تا تمام طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی را پیگیری کنیم، اظهار داشت: اجرای پایاب 140 کیلومتری مغان سال‌هاست که بلاتکلیف مانده و در 18 سال تنها 18 کیلومتر آن اجرایی شده است که با این روند 76 سال طول می‌کشد تا این پروژه به سرانجام برسد در حالی که 750 میلیون متر‌مکعب با احداث این پایاب در شمال استان آب به اراضی مستعد سرازیر می‌شود.

حقیقت‌پور عمر مفید سد را در قیاس با بهره‌برداری از آن و امکان رسوب‌گیری از سدها را پایین‌تر توصیف کرد و گفت: اگر در خشک شدن دریاچه ارومیه عده‌ای مقصر بودند چرا باید از هزینه بیت‌المال 560 میلیارد تومان برای انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه هزینه شود.

وی بیان داشت: نمایندگان ما در دفاع نکردن از حق و حقوق مردم استان در این زمینه مقصر هستند و به دو نماینده‌ای که در سفر سوم رئیس جمهور با وی همسو شدند تا انتقال آب قزل‌اوزن به دشت اردبیل غیر ‌فنی مطرح شود باید شرم‌باد گفت.

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایی ادامه داد: در دوران استانداری خود مقابل بسیاری از زور‌گویی‌ها و آدم‌های کوتوله سفت و محکم ایستادیم و اجازه ندادیم آنها با دست یافتن به کانون‌های قدرت و ثروت ظرفیت علمی جوانان شایسته و پاک ما را نادیده بگیرند.

وی تصریح کرد: شرم‌آور است که امروز عده‌ای پروژه‌های آغاز شده در دوران ما را به سرانجام نمی‌رسانند تا مبادا این پروژه‌ها به نام حقیقت‌پور تمام شود.

وی اضافه کرد: احداث سد معیشتی، کمر‌بندی سوم اردبیل، تجهیز فرودگاه‌ها، ساماندهی ورودی شهر اردبیل از جمله اقداماتی است که امروز عمدا به سرانجام نمی‌رسانند تا مبادا ماندگاری آن به نام ما تمام شود در حالی که ما خادم مردم هستیم و سود این پروژه‌ها متوجه مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حقیقت‌پور در پایان سخنان خود اظهار داشت: سونامی 13 اسفند تمام مدیران نالایق و ناشایست را با خود می‌برد و به اذن الهی غربالگری حقیقی در سنگر مدیریت در اردبیل رخ خواهد داد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول