اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

جشنواره‌ها در اعتلای هنر مؤثر هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: برگزاری جشنواره‌ها و تشویق و نقد آثار، به اعتلای هنر و هنرمندی انسان کمک می‌کند.

جشنواره‌ها در اعتلای هنر مؤثر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره خوشنویسی استان کرمان اظهار داشت: خوشنویسی جزو هنرهای فاخر به شمار می‌رود و خصلت بارز آن جذب افراد به این هنر ارزشمند است.

وی بیان کرد: آنچه باید در همه هنرها و اساساً خوشنویسی مدنظر هنرمندان باشد، این است که اکنون که خداوند این توانایی و ذوق را به شما هدیه داده است، از آن در راستای شکر و سپاس حق‌تعالی بهره ببرید.

سعیدی افزود: کسی که ساعت‌ها از عمر خود را صرف نوشتن جمله‌ای می‌کند، چه زیباست که آیه‌ای شریفه و سخنی از ائمه ‌اطهار (ع) و بزرگان را به رشته تحریر درآورد.

وی تصریح کرد: در این هنر باید به معرفت و حقایق عالی هستی توجه ویژه داشت.

سعیدی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره خوشنویسی استان کرمان بیان داشت: برگزاری چنین برنامه‌هایی و تشویق و نقد آثار، قطعاً به اعتلای هنر و هنرمندی انسان کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: در غیر اینصورت جایگاه ما هیچ تغییری نمی‌کند و ثابت می‌مانیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره خوشنویسی 150 اثر به دبیرخانه واصل شد که 41 اثر به عنوان آثار منتخب شناخته شده و از 13 کار برتر تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول