اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

5 کمیسیون برای قرارداد با تجار افغانستانی شکل گرفت

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان شمالی اعلام کرد: پنج کمیسیون برای انجام مبادلات تجاری و صادرات بازرگانان این استان با تجار افغانستان شکل گرفت.

5 کمیسیون برای قرارداد با تجار افغانستانی شکل گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد صمدی بعد از ظهر امروز در حاشیه کارگاه آموزشی تجار و صادرکنندگان خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کمیسیون‌ها شامل ساختمان، مواد غذایی، محصولات کشاورزی، پتروشیمی و پلاستیک بود.

وی با بیان اینکه در کارگاه آموزشی برپا شده در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان شمالی 100 نفر از بازرگانان این استان حضور داشتند، افزود: شرکت کنندگان در این دوره با چگونگی امضای قرارداد با تجار افغانستانی آشنا شدند.

صمدی با بیان اینکه در این نشست نمونه قراردادها که به زبان فارسی و انگلیسی تنظیم شده برای فعالان این بخش در استان توضیح داده شد، گفت: با توجه به سفر هیئت افغانستانی به این استان از تجار خواسته شد تا نمونه کارت ویزیت و نمونه کالا را برای ارائه به مهمانان به اندازه موردنیاز با خود همراه داشته باشند.

به گفته صمدی، دوره‌های آموزشی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان شمالی در طول سال نیز برای اعضای این اتاق ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: این نخستین سفر هیئت خارجی به خراسان شمالی بوده که هماهنگی‌های لازم با سازمان توسعه تجارت خارجی ایران و سفارت خانه‌ها انجام شده است.

صمدی با اشاره به اینکه هم اکنون 25 درصد از سهم صادرات خراسان شمالی به کشور افغانستان صورت می‌گیرد، اظهار امیدواری کرد تا با امضای قراردادهای جدید این میزان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: افغانستان بهترین بازار را برای صادرات کالاهای خراسان شمالی داشته از این رو باید تمام صادرکنندگان استان از این فرصت به نحو شایسته استفاده و بهره برداری کنند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول