اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جاذبه‌های گردشگری آستارا

استیل آستارا تالاب درختان شناور

خبرگزاری فارس: ریشه درختان تالاب استیل همواره در پهنای تالاب حرکت می‌کنند و همین امر تالاب آستارا را به تالاب درختان شناور معروف کرده است.

استیل آستارا تالاب درختان شناور

 به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا تالاب استیل یکی از جاذبه‌های زیبای این شهرستان مرزی است که در 2.5کیلومتری جاده تالش به آستارا قرار دارد.

اهمیت اکو توریستی تالاب از نظر نزدیکی به جاده، تنوع چشم‌اندازهای طبیعی نظیر کوهستان، جنگل و مزارع و کشتزارهای اطراف بسیار زیاد است.

ضلع‌ غربی تالاب پوشیده از جنگل و پوشش‌های سبز گیاهی است و در ضلع شرقی آن درختان توسکای شناور وجود دارد که منظره‌ای بسیار جالب زیبا را به وجود آورده و در بهار و تابستان استراحتگاه مسافران است.

تالاب استیل از نظر گردشگری یکی از جاذبه‌های مهم تلقی می‌شود و وجود ماهیانی نظیر کپور و اردک ماهی و نیلوفران آبی و نیزارها از ویژگی‌های این تالاب است.

تالاب طبیعی استیل جایگاه پرندگان کمیاب است که برای زاد و ولد از اروپای مرکزی، ماورای خزر و مناطق قطبی به این منطقه مهاجرت می‌کنند و مهم‌ترین آن چینگیر نوک‌سرخ است.

تالاب استیل آستارا 138 هکتار وسعت دارد و از مکان‌های گردشگرپذیر گیلان است و وجود درختان توسکا که به دلیل در آب بودن ریشه آنها همواره در پهنای تالاب حرکت می‌کنند چنان چشم‌اندازی زیبا را در برابر دیدگان انسان قرار می‌دهد که ناخودآگاه در برابر خالق این شاهکار طبیعت سجده شکر به جای می‌آورد.

تالاب استیل آستارا به دلیل وجود همین درختان به تالاب درختان شناور شهرت دارد.

با توجه به موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان و برخورداری از جاذبه‌های اکو توریستی، تاریخی، مذهبی، گمرک، بازارچه مرزی، توانمندی بالایی در زمینه گسترش صنعت گردشگری دارد.

فرماندار آستارا در گفت‌وگو با فارس این بندر مرزی را سالانه پذیرای بیش از 6 میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی عنوان کرد و اظهار داشت: آستارا به دلیل وجود زیبا‌یی‌های طبیعی و بازار ساحلی سالانه پذیرای تعداد بسیار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.

کیوان اسدپور وجود گردنه حیران، پارک‌های جنگلی، آبشار لاتون، باغ پرندگان، پارک حیات‌وحش و... را از دیگر جاذبه‌های گردشگری آستارا ذکر کرد.شهرستان مرزی آستارا آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است و امیدواریم با ارائه خدمات بهتر و بیشتر موجب رضایت‌مندی گردشگران و مهمانان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول