اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشگین‌شهر:

کاشت درخت قدرشناسی از موهبت خداست

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: کاشت درخت و پاسداری از آن از ارزشمندترین اقدامات و حرکت خداپسندانه در تکریم مواهب الهی است.

کاشت درخت قدرشناسی از موهبت خداست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار عصر پنج‌شنبه در آیین روز درخت‌کاری و گرامیداشت هفته منابع طبیعی در مشگین‌شهر اظهار داشت: ‌اگر قرآن کریم و احادیث و روایات ائمه اطهار به اهمیت موضوع درخت و نگهداری از آن تأکید می‌کنند نه از باب روز مردمی بلکه پایداری اصلی است که در آن حقوق مردم و سلامت آنها تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه بدون مشارکت و همکاری مردم کاشت درخت و توسعه و نگهداری آن معنا و مفهومی ندارد، تصریح کرد: آنچه که عموم مردم باید به آن توجه کنند اهمیت و جایگاه درخت و توسعه فضای سبز در زندگی ماشینی امروز است که ممکن است بی‌توجهی و غفلت از آن آسیب و تهدید بسیاری را به دنبال داشته باشد.

به گزارش فارس، امام جمعه مشگین‌شهر با تبیین اهمیت درختکاری در دین مبین اسلام توسعه آن را از اقدامات شایسته برشمرد و ادامه داد: مأموران شهرداری و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باید نسبت به این موضوع آگاهی و بصیرت کامل داشته باشد.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: اگر جایگاه و منزلت درخت و درخت‌کاری به خوبی روشن و تبیین شود با کمترین آسیب و تهدید می‌توانیم سلامت نسل آینده را تضمین کنیم.

شهردار مشگین‌شهر نیز در این مراسم با بیان این‌که با بهره‌برداری از پارک ولایت 80 هکتار به فضای سبز موجود مشگین‌شهر اضافه می‌شود، از احداث چهار بوستان جدید در شهر مشگین خبر داد.

صفر جعفرزاده بیان کرد: شهرداری در آستانه سال نو تمام همت و تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند ارزشمندترین توسعه فضای سبز، جنگل‌کاری و نهال‌کاری را در آستانه سال نو به انجام برساند.

وی خواست مردم مشگین‌شهر را توسعه فضای سبز و ایجاد بستر خوب برای توسعه زندگی طبیعی توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به سرمای هوا در تلاش هستیم تا ظرف روزهای آینده با مساعد شدن شرایط جوی گل‌کاری و چمن‌کاری را نیز شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول