اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان صورت می‌پذیرد

ایجاد مرکز تحقیقات تصویربرداری از بافت‌های سرطانی غرب کشور

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی همدان گفت: با همکاری متولیان امر، در صدد هستیم در آینده نزدیک مرکز تحقیقات تصویربرداری از بافت‌های سرطانی غرب کشور را در استان همدان فعال کنیم که این مهم حمایت مسئولان را نیز طلب می‌کند.

ایجاد مرکز تحقیقات تصویربرداری از بافت‌های سرطانی غرب کشور

ابوالفضل غفوری خسروشاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی گروه شیمی دارویی بخش تحقیقات و پژوهش دانشکده داروسازی همدان، به طرح تصویربرداری از بافت‌های سرطانی اشاره و اظهار کرد: این طرح پژوهشی در راستای  تصویربرداری از بافت‌های سرطانی تصویب شده که از اول اسفندماه جاری کارهای آزمایشگاهی و بالینی آن آغاز می‌شود.

وی در ارتباط با طرح‌های انجام شده مرتبط با تصویربرداری در دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی نیز گفت: با هماهنگی صورت گرفته با فارغ‌التحصیلان شیمی و اعضای هیئت علمی مقرر شده که پایان‌نامه‌های مرتبط با تصویربرداری برای کاربردی کردن و تکمیل تحقیقات بیولوژیکی در گروه شیمی دارویی بخش تصویربرداری ادامه و انجام پذیرند.

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی همدان افزود: ترکیبات پایان‌نامه "سنتز لیگاندهای چند دندانه حاوی گروه‌های پیریدین، فنل و کربوکسیلات و کمپلکس‌های مربوط " که در سال 84 در دانشکده شیمی همدان پایان پذیرفته، در راستای ادامه کارهای بیولوژیکی و تصویربرداری در این مرکز، سنتز شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این پایان‌نامه به صورت طرح تحقیقاتی تصویب و بعد از پژوهش‌های بالینی به مرحله کاربرد پزشکی می‌رسد.

به گفته غفوری خسروشاهی از فعالیت‌های این گروه، سنجش و اندازه‌گیری سطح خونی داروهای مورد استفاده در بیماری‌های مختلف از جمله آرتریت رماتوئید و نارسایی کلیوی با همکاران هیئت علمی بیمارستان شهید بهشتی همدان است.

وی عنوان کرد: گروه شیمی دارویی دانشکده داروسازی همدان در زمینه آموزش و تدریس داروسازی هسته‌ای به صورت تئوری و عملی با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ترم جاری همکاری دارد.

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی همدان در پایان ابراز کرد: با توجه به اعضای هیئت علمی و تجهیزات آزمایشگاهی موجود در دانشکده داروسازی، پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان، مرکز تصویربرداری مهدیه و بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان اکباتان در صدد هستیم در آینده نزدیک مرکز تحقیقات تصویربرداری از بافت‌های سرطانی غرب کشور را در استان همدان فعال کنیم که این مهم حمایت مسئولان را نیز طلب می‌کند.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول