اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی:

راهنمایان موتورسوار و دوچرخه‌سوار در ایام نوروز گردشگران را هدایت می‌کنند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: راهنمایان موتورسوار و دوچرخه‌سوار در ایام تعطیلات نوروز گردشگران را در سطح استان هدایت و راهنمایی می‌کنند.

راهنمایان موتورسوار و دوچرخه‌سوار در ایام نوروز گردشگران را هدایت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی در جلسه ستاد دایمی تسهیلات سفر شهرستان تبریز اظهار کرد: تعداد افراد آموزش دیده برای راهنمایی گردشگران در نوروز امسال افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: با آمادگی کامل نیروها، نوروز 91 بیش از 250 راهنمای گردشگری در ورودی‌های شهرستان‌های استان و کنار آثار و اماکن تاریخی و شاخص با لباس‌های مخصوص مستقر خواهند شد.

محمدی همچنین از آمادگی ستاد تسهیلات سفر استان برای مقابله با بحران‌هایی مانند تغییرات جوی خبر داد و گفت: سوله‌ها و سالن‌های ورزشی شهرستان‌های استان در صورت بارش برف و تغییرات ناگهانی هوا، آماده پذیرش گردشگرانی که در چادرهای مسافرتی اسکان دارند، خواهند بود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات این ستاد در تامین رفاه گردشگران ورودی به استان اظهار داشت: هلال احمر آذربایجان‌شرقی چادرهایی را در ورودی‌ها و مسیرهای بین‌راهی همچنین مناطق گردشگری برای نماز و اطلاع‌رسانی برپا کرده است.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان خاطرنشان کرد: پارک‌های مسافر و گردشگری و نیز کمپ‌های گردشگری نیز در تمام شهرستان‌های استان آماده پذیرش گردشگران نوروزی خواهند بود.

محمدی یادآور شد: بیش از دو میلیون نسخه از اقلام فرهنگی و بروشورهای حاوی راهنما و معرفی اماکن تاریخی و گردشگری، انواع نقشه، پوستر، کتابچه راهنمایی و لوح‌های فشرده تهیه شده در نوروز 91 در ورودی‌ها و اماکن گردشگرپذیر استان توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر افزایش تعداد مسافرت‌ها از 25 اسفند تا 15 فروردین سال 91 گفت: خوشبختانه کلانشهر تبریز برای استقبال و حضور گردشگران نوروزی آماده شده و در طی این مدت نظارت‌های جدی از عملکرد دستگاه‌های ذی‌ربط انجام می‌شود.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول