اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آستارا خبر داد

آمادگی کامل آستارا برای میزبانی از گردشگران نوروزی

خبرگزاری فارس: فرماندار آستارا از آمادگی کامل این شهرستان مرزی و توریستی برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی نوروزی خبر داد.

آمادگی کامل آستارا برای میزبانی از گردشگران نوروزی

 کیوان اسدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به آمادگی کامل این شهرستان برای ارائه خدمات به گردشگران نوروزی اظهار داشت: بسترهای لازم برای خدمات‌دهی بهینه به مسافران نوروزی در راستای جذب گردشگر و تکریم گردشگران در آستارا فراهم شده است.

وی با بیان اینکه آستارا دارای جاذبه‌های دیدنی فراوانی است افزود: در این راستا ستاد تسهیلات سفر نوروزی برای خدمات‌دهی به گردشگران و ایجاد بستر مناسب تشکیل شده و برنامه‌ریزی‌های هدفمندی در این راستا برای افزایش رضایت‌مندی گردشگران صورت گرفته است.

این مسئول ورود مسافران و گردشگران نوروزی در سال گذشته را بالغ بر 610 هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: در طول سال حدود 6 میلیون نفر از شهرستان آستارا دیدن می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود امسال در ایام عید نوروز گردشگران بیشتری وارد این شهرستان زیبا شوند.

وی با تصریح بر اینکه ستاد تسهیلات نوروزی آستارا از ابتدای اسفند جاری تشکیل شده است اضافه کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف در سطح شهرستان در ایام تعطیلات نوروز در آماده‌باش کامل هستند و به دلیل رفاه حال گردشگران هرگونه حفاری و به طور کلی طرح‌های عمرانی در معابر ممنوع شده است.

اسدپور از ترمیم و پاکسازی معابر و حفاری‌ها در سطح شهرستان توسط شهرداری خبر داد و اذعان داشت: در این راستا به دلیل اسکان مسافران نوروزی 18 مدرسه با 192 کلاس برای مسافران تدارک دیده شده است.

وی نظافت فضای شهری، نصب و پاکسازی تابلوهای راهنما، خط‌کشی خیابان‌ها، توزیع بروشور بهداشتی و ایمنی، ارائه نقشه راهنمای شهری و گردشگری، جمع‌آوری پسماندها در مناطق روستایی، کشیک نانوایی‌ها، نظارت مستمر بر واحدهای صنفی را از دیگر اقدام‌های انجام شده در ستاد تسهیلات نوروزی ذکر کرد.

فرماندار آستارا ادامه داد: به دلیل رفاه حال مسافران نوروزی سالن‌های ورزشی با هماهنگی اداره ورزش و جوانان در حالت آماده‌باش قرار دارند تا در صورت نامساعد بودن هوا مسافران در این محل اسکان یابند.

وی با اشاره به آمادگی کامل ستاد تسهیلات نوروزی در خدمت‌رسانی به مسافران ورودی به آستارا خاطر نشان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی تمام دستگاه‌های خودپرداز با هماهنگی شعبات بانکی فعال هستند و مشکلی در زمینه دریافت وجه از این خودپردازها ایجاد نمی‌شود.

اسدپور آماده‌سازی 20 هتل و چندین محل اقامتی، ساماندهی وضعیت طرح دریا برای استفاده مسافران و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری را از جمله اقدام‌های انجام شده برای رفاه حال گردشگران و شهروندان عنوان کرد.

به گزارش فارس شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی گیلان قرار دارد و با داشتن جاذبه‌های ساحلی، کوهستانی و مرزی از مهم‌ترین مراکز گردشگری کشور است و سالانه 4.5 میلیون نفر گردشگر داخلی و 500 هزار نفر گردشگر خارجی از آستارا بازدید می‌کنند.

بهره‌برداری از سینمای چهار بعدی و پنج بعدی در آستارا از جاذبه‌های دیدنی دیگر این شهرستان مرزی است که پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی از این مکان فرهنگی و سینمایی صورت گیرد.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول