اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور خبر داد

فراهم شدن بسترهای جذب بیشتر گردشگر در کشور

خبرگزاری فارس: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، بسترهای جذب بیشتر گردشگران خارجی در کشور فراهم شده است.

فراهم شدن بسترهای جذب بیشتر گردشگر در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحسن موسوی شامگاه امروز که در قالب چهارمین سفر استانی البرز به این استان آمده بود، در جمع مدیران و کارکنان اداره‌کل میراث فرهنگی استان البرز اظهار داشت: کشور ما دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است اما باید زیرساخت‌های لازم به منظور جذب گردشگر فراهم شود تا توریست‌ها و گردشگران خارجی بیشتر جذب مراکز گردشگری کشور شوند.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده زیرساخت‌های لازم برای جذب 7 میلیون گردشگر در سال 91 فراهم شده است.

این مسئول گفت: تلاش می‌شود تا به منظور جذب بیشتر گردشگران خارجی زیرساخت‌های بیشتری ایجاد شود که علاوه بر جذب گردشگر می‌تواند صرفه اقتصادی بسیار خوبی را برای کشور به همراه داشته باشد.

موسوی تأکید کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که در افق 1404 در سند چشم‌انداز 20 ساله این سازمان بتواند زمینه جذب بیش از 20 میلیون گردشگر خارجی را در کشور فراهم کند.

وی افزود: معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود.

موسوی خاطرنشان کرد: ایرانیان مقیم خارج از کشور که به عنوان سفیران ایران در خارج زندگی می‌کنند، می‌توانند با معرفی کشور و جاذبه‌های گردشگری گامی اساسی در جهت افزایش گردشگران خارجی به کشور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 6 میلیون و 500 هزار ایرانی در خارج از کشور زندگی می‌کنند، ‌تأکید کرد: اگر هر یک از این افراد جاذبه‌های گردشگری را به سه نفر در خارج از کشور معرفی کنند، پیش‌بینی می‌شود ایران سالانه 18 میلیون گردشگر خارجی داشته باشد.

معاون رئیس جمهور در ادامه سخنان خود تأکید کرد: جذب گردشگر تنها صرفه اقتصادی را برای کشور به همراه نخواهد داشت بلکه می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار نیز سهم اساسی داشته باشد.

موسوی در ادامه سخنان خود به ظرفیت‌های موجود در بخش گردشگری استان البرز اشاره کرد و گفت: این استان نیز یکی از استان‌های جذاب در کشور است که با داشتن مراکز گردشگری و اقامتی و تاریخی می‌تواند در جذب بیشتر گردشگران مؤثر باشد.

در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان البرز با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول