اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد

انتصاب نخستین رئیس کمیته گردشگری مرزی کشور در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: نظر به اینکه گلستان دارای جاذبه‌های متنوع گردشگری در نقاط مرزی است، نسبت به راه‌اندازی کمیته گردشگری مرزی در این استان اقدام شد.

انتصاب نخستین رئیس کمیته گردشگری مرزی کشور در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی این اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: در استان گلستان، 438 کیلومتر مرز وجود دارد که 90 کیلومتر آن مرز آبی و 348 کیلومتر مرز خشکی است و همچنین این استان با کشور ترکمنستان هم‌مرز است.

وی ادامه داد: حوزه مرزی این استان دارای جاذبه‌های گردشگری متنوع و بی‌شماری است و نوارشمالی این استان در بخش جنوبی حوزه آبریز رودخانه اترک محسوب می‌شود.

عباسی خاطر نشان کرد: در این مناطق مرزی جاذبه‌هایی همچون صحرای ترکمن با گله‌های شتر، خانه‌های سنتی ترکمن (آلاچیق)، البسه محلی و نان‌ها و غذاهای سنتی و محلی، گله‌های اسب اصیل ترکمن است و همچنین رودخانه‌ها، اماکن تاریخی مانند (پل تاریخی آق‌قلا و مدرسه علمیه کریم ایشان)، مقبره مختومقلی فراغی و تالاب آلماگل از دیگر جاذبه‌های گردشگری واقع شده در این مناطق مرزی استان است.

وی با اشاره به اینکه حوزه مرزی در این استان اهمیت بالایی در جذب گردشگر دارد ابراز داشت: شهرهای اینچه‌برون و مراوه‌تپه در مسیر مسافران و گردشگران هستند و از پایانه مرزی اینچه‌برون مسافران و گردشگران ایرانی و ترکمنستانی ورود و خروج داشته و بازارچه مرزی اینچه‌برون نیز نقطه مهمی در تردد مسافران و گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان تصریح کرد: با عنایت به اینکه پلیس مرزبانی به عنوان نمادی شاخص و پرفعالیت با حضور چشمگیر در مناطق مرزی استان است، نسبت به انتصاب پلیس مرزبانی به عنوان نخستین رئیس کمیته گردشگری مرزی کشور اقدام شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با این اقدام زمینه‌های توسعه و رونق صنعت گردشگری در استان گلستان بیش از پیش فراهم آید.

انتهای پیام/ن۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول