اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی

پلیس مخالف شادی مردم در چهارشنبه آخر سال نیست

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی گفت: پلیس مخالف شادی‌های منطقی مردم در چهارشنبه آخر سال نیست.

پلیس مخالف شادی مردم در چهارشنبه آخر سال نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بهمن امیری‌مقدم، ظهر امروز در نشستی خبری در محل ستاد فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: از حدود 2 ماه قبل ستادی برای مبارزه با کسانی که قصد برهم زدن آسایش مردم در چهارشنبه آخر سال را دارند، تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی ادامه داد: در بحث پیشگیری از ورود مواد محترقه و منفجره پرخطر به خراسان‌رضوی، اقدامات بسیار مناسبی در ورودی‌های اصلی استان انجام شده است و بازرسی‌ها نیز با دقت بیشتری دنبال می‌شود و از سوی دیگر همکاری بسیار خوبی نیز با اصناف مختلف برقرار شده است.

امیری‌مقدم افزود: تلفات چهارشنبه‌سوری در سال گذشته 2 تا 3 مورد بوده و به فضل الهی در سال جاری و در سایه همکاری مردم با پلیس، امیدواریم تلفاتی نداشته باشیم.

وی تأکید کرد: پلیس به‌ هیچ وجه با شادی مردم در چهارشنبه آخر سال مخالف نیست اما این شادی‌ها باید حالتی منطقی داشته باشد و نیروی انتظامی با کسانی که مخل نظم اجتماعی باشند و یا ارزش‌های اسلامی را زیر پا بگذارند با قاطعیت برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی با اشاره به برنامه‌های ویژه نیروی انتظامی خراسان‌رضوی در چهارشنبه آخر سال، اظهار داشت: طرح محدودیت ترافیکی برای موتورسیکلت‌ها و هم‌چنین برخورد با اتومبیل‌ها و موتورسوارانی که آلودگی صوتی ایجاد کنند، مهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین برنامه‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شود.

امیری‌مقدم ادامه داد: متخلفان چهارشنبه آخر سال، تا پایان تعطیلات نوروز در اختیار فرماندهی انتظامی هستند و اتومبیل یا موتورسیکلت آنها نیز به پارکینگ منتقل می‌شود و در پایان فروردین‌ماه برای آنها تعیین تکلیف می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی تصریح کرد: برای کاهش تلفات در این شب نیازمند یک کار فرهنگی مناسب هستیم و فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی در این زمینه از مدت‌ها قبل تعامل خوبی با ارگان‌هایی هم‌چون آموزش ‌و پرورش، هلال‌احمر و نیز سازمان‌های امدادی داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تشکیل قرارگاه نوروزی در فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی، گفت: این ستاد از یک ماه قبل فعالیت خود را در زمینه‌های حفاظت، حراست و بُعد امنیتی آغاز کرده و تا 15 فروردین نیز این فعالیت‌ها ادامه خواهد داشت.

امیری‌مقدم افزود: پلیس در نوروز امسال با شعار "بهار من، آرامش و رضایت تو" در خدمت شهروندان خراسان‌رضوی است.

وی گفت:120 ایستگاه سیار استقرار پلیس در سطح استان در ایام نوروز فعال می‌شوند و در کنار آن 200 گشت محسوس و حدود 30 گشت نامحسوس نیز در محورهای استان حضور می‌یابند.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی تأکید کرد: قانون جدید راهنمایی و رانندگی ناجا، از 25 اسفندماه جاری با هدف کاهش تصادفات در جاده‌های استان اجرا می‌شود.

وی در ادامه از پلمپ و تخریب اماکن اصلی توزیع مواد مخدر در سطح استان خبر داد.

امیری‌مقدم ادامه داد: مأموریت‌های همیشگی نیروی انتظامی مانند برخورد با مواد مخدر و طرح امنیت اجتماعی نیز در ایام نوروز به قوت خود باقی است.

وی با اشاره به خدمات فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی در سال 90 به مردم، اظهار داشت: مردم در سال 90 به طور متوسط روزانه 5 هزار تماس تلفنی با پلیس داشته‌اند و روزانه 3 ‌هزار و 500 عملیات نیز از سوی پلیس انجام شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی ادامه داد: حضور نیروهای 110 در محل نیز امسال با میانگین 14 دقیقه‌ای انجام شده و درصددیم این زمان در سال آینده به کمتر از ده دقیقه برسد.

امیری‌مقدم گفت: به واسطه اقدامات مناسب پلیس خراسان‌رضوی در 5 ماه گذشته حتی یک مورد انتقاد از 110 نیز وجود نداشته است.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری در مجموع 18 تن مواد مخدر در سطح استان خراسان‌رضوی کشف شده، ادامه داد: حدود 50 باب مغازه که اماکن اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر بوده‌اند، ابتدا پلمپ و سپس تخریب شده‌اند و این اقدام در سطح کشور بی‌سابقه است.

امیری‌مقدم اظهار داشت: معتادان پرخطر نیز سال آینده جمع‌آوری و به اردوگاه‌های اجباری منتقل می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی تأکید کرد: امسال در دستگیری قاچاقچیان افزایش 11 درصدی داشته‌ایم و در سرقت مسلحانه، شرارت و چاقوکشی و نزاع دسته‌جمعی به ترتیب 23، 20 و 14 درصد کاهش داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری 145 هزار گواهینامه جدید صادر شد و 5 هزار اتومبیل و بیش از 90 هزار موتور سیکلت نیز پلاک شدند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول