اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان صورت گرفت

افتتاح پروژه آبخیزداری در آبگندی گچساران

خبرگزاری فارس: پروژه آبخیزداری رسوب‌گیر گابیونی منطقه آبگندی گچساران با حضور فرماندار گچساران و مسئولان محلی این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح پروژه آبخیزداری در آبگندی گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح آبخیزداری سد گابیونی منطقه آبگندی گچساران در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: پروژه‌های آبخیزداری با هدف کنترل سیل، تأخیر در روان‌آب‌های خروجی و جلوگیری از فرسایش خاک انجام می‌شود.

* اجرای پروژه‌های مختلف در راستای تحقق اهداف آبخیزداری

فردین حافظی‌نژاد افزود: استحصال سفره‌های زیرزمینی و پوشش گیاهی در عرصه‌های منابع طبیعی از دیگر اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری است.

وی تصریح کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عملیات‌های میکانیکی از جمله ایجاد بندهای رسوب‌گیر سنگی ملاتی، پخش سیلاب، بندهای گابیونی، سازه‌های خاکی و کارهای بیولوژی را در راستای تحقق اهداف پروژه‌های آبخیزداری اجرایی می‌کند.

حافظی‌نژاد از پروژه بندهای رسوب‌گیر گابیونی منطقه آبگندی به عنوان نمونه‌ای از عملکرد اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران در راستای توسعه درختکاری نام برد.

وی زمان آغاز اجرای این پروژه را خرداد ماه سال جاری عنوان و تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای تکمیل این پروژه افزون بر یک‌میلیارد و 790 میلیون ریال بوده است.

حافظی‌نژاد با بیان اینکه در این پروژه 13 بند اجرا شده است، یادآور شد: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات استانی در بخش خشکسالی تأمین شده است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های آبخیزداری، حجم کار انجام شده پروژه بند رسوب‌گیر گابیونی منطقه آبگندی گچساران را دو هزار 946 مترمکعب عنوان کرد.

* جهان امروز از مسیر متعادل بوم‌شناختی فاصله گرفته است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های آبخیزداری را در راستای حفاظت از منابع آبی و طبیعی مهم دانست.

حافظی‌نژاد کمیت و کیفیت منابع و اندوخته‌های طبیعی در هر سرزمین را نخستین و بنیادی‌ترین شرط استمرار حیاتی پویا و با نشاط عنوان کرد.

وی یادآور شد: تمدن معاصر در شرایطی نخستین دهه از هزاره سوم عمر خود را به پایان می‌‌برد که فرسنگ‌ها از مسیری متعادل و خردمندانه از نظر ملاحظات بوم‌شناختی فاصله گرفته است.

حافظی‌نژاد با اشاره به اهمیت پایداری منابع طبیعی و محیط زیستی گفت: اندیشه پایداری منابع طبیعی و محیط زیست در شمار موضوعاتی بوده که درجه اهمیت آن در کاوش‌های زیست محیطی نشان از آگاهی و رفاه نسبی جامعه دارد.

وی خاطر نشان کرد: امروزه اهمیت حفاظت منابع طبیعی در کنار توسعه بر همه آشکار شده است و این امر مهم در اکثر طرح‌های زیر بنایی در بسیاری از کشورهای جهان مورد توجه قرار می‌گیرد.

* روز هشتم هفته منابع طبیعی روزی به بلندی تمام روزهای سال است

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران سرآغاز هفته منابع طبیعی را روز درختکاری عنوان کرد و ابراز داشت: هفته منابع طبیعی در هفت روز و به نام‌های مختلفی در زمینه منابع طبیعی نامگذاری شده است.

حافظی‌نژاد تأکید کرد: هفته منابع طبیعی دارای روز هشتمی به درازای همه روزهای سال با نام روز منابع و محیط، آب،‌ خاک،‌ هوا، پوشش گیاهی، حیات جانوری و در یک کلام روز زیستن و زندگی است.

وی عنوان داشت: روز هشتم هفته منابع طبیعی روز ایمان و اعتقاد به ضرورت آگاه‌سازی جامعه در مورد منابع طبیعی، محیط زیست و تلاش پایدار در این زمینه است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران پیشگیری و فرهنگ‌سازی را عالی‌ترین راه مبارزه با تخریب منابع طبیعی دانست و بیان داشت: آموزش منطقی‌ترین و کارآمدترین روش در این راه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول