اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل خبر داد

پیشگیری از تخریب 20 هزار هکتار از اراضی ملی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل از پیشگیری از تخریب 20 هزار هکتار اراضی ملی در استان اردبیل خبر داد.

پیشگیری از تخریب 20 هزار هکتار از اراضی ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل، نایب‌علی رحیمی در همایش حفاظت و قانون منابع طبیعی در استان اردبیل اظهار داشت: با همکاری مسئولان قضایی و اجرایی تاکنون 10 هزار هکتار از اراضی ملی تصرف شده در استان رفع تصرف شد.

وی از کسب رتبه اول خلع ید اراضی ملی توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل در دو سال اخیر در کشور خبر داد و افزود: با اقدامات انجام شده در 20 هزار هکتار از اراضی ملی استان نیز پیشگیری از تخریب انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز در این همایش با اشاره به اهمیت حفظ و صیانت از منابع طبیعی و عرصه‌های ملی ابراز داشت: متاسفانه بعضی از افراد با نفوذ، مطالب غیر کارشناسی درباره برخورد با مخربان منابع طبیعی بیان می‌کنند که جبران‌ناپذیر است.

غلامعلی رضایی از عزم دستگاه قضایی استان اردبیل در برخورد با متجاوزان به منابع طبیعی خبر داد و در زمینه تخریب اراضی ملی در شهرستان بیله‌سوار در چند ماه گذشته بیان داشت: دستگاه قضایی به عنوان مجری قانون از کسانی که نسبت به تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند برخورد قانونی می‌‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در دو ماهه اخیر حرکت مرموزی در شهرستان جعفرآباد مغان مشاهده شد و عده‌ای از مردم به دلیل اینکه توسط برخی‌ها تحریک شده بودند نسبت به منابع طبیعی تعرضاتی انجام دادند، ولی دستگاه قضایی با جدیت تمام برخورد کرد و علاوه بر جرایم نقدی مجازات حبس نیز در نظر گرفته شد.

این مسئول افزود: در جریان این موضوع بیش از 600 هکتار از اراضی ملی نیز خلع ید شد.

رضایی در پایان رسیدگی به پرونده‌های مخربان منابع طبیعی و اراضی ملی را جزو اولویت اول دستگاه قضایی استان اردبیل ذکر کرد و گفت: با قاطعیت با چنین مواردی برخورد می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول