اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دوران دفاع مقدس:

نقش قم در پشتیبانی دفاع مقدس بی‌نظیر بود

خبرگزاری فارس: یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: نقش و جایگاه استان قم در پشتیبانی از هشت سال جنگ تحمیلی در همه محورهای عملیاتی بی‌نظیر بود.

نقش قم در پشتیبانی دفاع مقدس بی‌نظیر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سردار غلامرضا جعفری یکشنبه شب در همایش تجلیل از پیشکسوتان پشتیبانی دفاع مقدس استان قم که در هتل کریمه برگزار شد اظهار داشت: مردم غیور ایران اسلامی در حمایت از جبهه‌های جنگ نقش بسیار مهم، استراتژیک و حساسی را بر عهده داشتند.

وی با اشاره به اهمیت مباحث پشتیبانی و امور پشت صحنه جنگ خاطر نشان کرد: در علوم نظامی نوین، برای هر رزمنده در خط مقدم جبهه‌ها، حداقل 9 نفر برای پشتیبانی لازم است و این مسئله، اهمیت و ضرورت توجه به امور پشتیبانی را بیش از پیش نشان می‌دهد.

فرمانده اسبق سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) قم گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس، صحنه‌هایی ناب و بی‌بدیل از ایثار و از خودگذشتگی مردم را برای حمایت از رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنگ، در کوچه پس کوچه‌های شهر شاهد بودیم.

وی در ادامه افزود: هر کدام از این صحنه‌های بی‌نظیر از عشق و فداکاری مرد و زن و پیر و جوان کشورمان را می‌توان در یک کتاب جداگانه تدوین کرد تا هر چه بیشتر نسل جوان و نوجوان امروز کشورمان با گنجینه ارزشمند دفاع مقدس آشنا شوند.

جعفری بر ضرورت جمع‌آوری اسناد و مدارک و تاریخ شفاهی هشت سال جنگ تحمیلی تاکید کرد و گفت: باید به فضاهای معنوی و پر از شور و شوق جبهه‌های جنگ و همچنین حضور پرشور و حماسی مردم برای حمایت از رزمندگان دفاع مقدس، به خوبی برای جامعه پرداخته شود.

وی با بیان اینکه نقش و جایگاه استان قم در پشتیبانی از هشت سال جنگ تحمیلی در همه محورهای عملیاتی بی‌نظیر است خاطر نشان کرد: در نگارش کتاب «نقش استان قم در پشتیبانی دفاع مقدس» باید همه جوانب و جزئیات در نظر گرفته شده و از شتابزدگی در تدوین این کتاب پرهیز شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در پایان تصریح کرد: مطالب و موضوعات بسیار غنی و پرمحتوا برای نگارش این کتاب وجود دارد که باید به خوبی از سوی مسئولان امر احصا شده و به آن پرداخته شود، زیرا این مطالب برای جوانان کشورمان جذاب و تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول