اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 3 استان شمالی

ششمین همایش رزمندگان دوران دفاع‎ مقدس در گرگان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: ششمین همایش رزمندگان دوران دفاع مقدس گردان مسلم‎بن‎عقیل در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

ششمین همایش رزمندگان دوران دفاع‎ مقدس در گرگان برگزار می‌شود

فرمانده گردان مسلم‎بن‎عقیل هشت سال دفاع مقدس در گفت‌و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه این همایش عصر امروز با حضور رزمندگان استان‎های گیلان، مازندران و گلستان، خانواده‎های آنان و مسئولان ارشد استانی برگزار می‌شود اظهار داشت: هر ساله به منظور پاسداشت و یادآوری خاطرات شهیدان دوران دفاع مقدس، همایشی برگزار می‎کنیم که تجدید میثاقی با شهدا و امام شهدا ببندیم.

تقی ایزد به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و اذعان داشت: این همایش باید زمینه‎ای فراهم کند تا خودمان را گم نکنیم و تلنگری برای یک سال عمرمان باشد و نقطه آغازی برای اینکه بدانیم عزت و آبروی‎مان از شهداست و نباید از آن غافل شویم.

ایزد یادآور شد: تفکر شهدا می‎تواند حتی در تنش‎های مسائل روز جامعه ما را برای رسیدن به مقصد مطلوب رهنمون کند.

وی اضافه کرد: برگزاری چنین جلساتی سبب می‎شود تا نسل سوم انقلاب با افکار رزمندگان دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند و برای خانواده‎ها و کسانی که آن دوران را لمس کرده‎اند موجبات دلگرمی و امید به آینده را فراهم ‎آورد و می‎تواند زمینه شکوفایی افکار امام راحل و مقام معظم رهبری را در جامعه بیش از پیش ظهور و بروز دهد.

فرمانده گردان مسلم‎بن‎عقیل هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: برای کسانی که به تازگی وارد مجموعه سپاه می‎شوند، نشان می‎دهد افرادی با کهولت سن، موهای سپید، چهره‎های دگرگون‎یافته چگونه با همان سبک و سیاق دوران جنگ و بدون هیچ چشم‎داشتی تنها نظر به خدمت دارند و می‎توانند الگویی مناسب برای نسل جوان ما باشند.

ایزد بیان کرد: برگزاری این همایش‎ها برای ما تقدس دارد تا بتوانیم ادای تکلیف کرده و موجبات رضایتمندی پروردگارمان را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: جنگ سخت فرهنگی نیاز به سربازانی ماهر، باانگیزه و آشنا به مسائل جنگ دارد تا در برابر طوفان‎هایی که دشمنان بر پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد می‎کنند محکم و استوار ایستادگی کرده و مسیر پر افتخار ایران اسلامی را برای ادامه نقش‎آفرینی به دست جوانان این مرز و بوم بسپارد.

همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان از برگزاری اختتامیه دومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس با عنوان سرخدار خبر داد.

سید ابوالحسن میرکریمی به اهداف این جشنواره اشاره کرد و ابراز داشت: تقویت پایگاه خاطره‌نویسی، شناسایی و ترغیب اهل قلم، ثبت و چاپ آثار فاخر و همچنین جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و سایر صنوف دفاع مقدس و ترویج و اشاعه این فرهنگ از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد 118 اثر از 57 نفر به دبیرخانه جشنواره رسید که 9 نفر در این مراسم تجلیل می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان افزود: داوران این دوره در بخش ادبی آقایان محمدطاهر لبافچی، محسن ربانی و در بخش نظامی عیسی اتراچالی بوده‎اند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول