اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خوی خبر داد

اجرای طرح ممیزی در مراتع 6 روستای خوی

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خوی گفت: طرح ممیزی در راستای حفاظت از منابع طبیعی شهرستان خوی در مراتع 6 روستای خوی اجرا می‌شود.

اجرای طرح ممیزی در مراتع 6 روستای خوی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حمید سخایی‌فر پیش از ظهر امروز در همایش منابع طبیعی پشتوانه جهاد اقتصادی در خوی اظهار داشت: این طرح امسال برای حفاظت از منابع طبیعی در 25 هزار هکتار از مراتع روستاهای یادشده اجرا می‌شود.

وی افزود: در راستای توسعه فضای سبز و حفاظت از منابع طبیعی 50 هزار نهال زبان گنجشک، افرا، بید تبریزی و سپیدار به صورت رایگان در میان مردم توزیع می‌شود.

سخایی‌فر با بیان اینکه منابع طبیعی ثروت ملی است گفت: با توجه به افزایش جمعیت کشور و حفاظت از این ثروت ملی باید قدردان نعمت‌های الهی بود.

وی با بیان اینکه فضای سبز، بخش مهمی از زندگی انسان امروز را به خود اختصاص داده است ادامه داد: این امر به تدریج به یکی از مطالبات به حق مردم تبدیل شده است از این رو در راستای همین موضوع عزم جدی برای تأمین فضای سبز استاندارد در استان ضروری است.

این مسئول با اشاره به ارزش اقتصادی حاصل از فعالیت‌های گسترده و متنوع در مراتع گفت: مراتع و منابع طبیعی سرمایه ملی مهمی است که باید مدیریت جدی و صحیح در حفاظت از آن وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر احیای مراتع در این شهرستان بیان کرد: در بحث استفاده بهینه از مراتع دامداران باید مدیریت صحیح وجود داشته باشد و در صورت رعایت صحیح گام‌های اساسی در احیای مراتع برداشته می‌شود.

سخایی‌فر اضافه کرد: حفظ منابع طبیعی و کاشت درخت از سنت‌های بسیار ارزشمند در اسلام است از این رو برای آشنایی مردم به ویژه روستائیان با ضررهای تخریب منابع طبیعی باید کار فرهنگی انجام شود.

در این همایش چهار مقاله در محورهای نقش منابع طبیعی در آینده جهان، منابع طبیعی سرمایه ارزشمند، نقش آبخیزداری در پایداری طبیعت، عرصه‌های طبیعی و ضرورت اجرای طرح‌های مراتع داری ارائه شد.

شهرستان خوی دارای بیش از 480 هزار هکتار عرصه طبیعی است.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول