اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی فردوس خبر داد

اتمام طرح ممیزی مراتع فردوس تا پایان سال آینده

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فردوس گفت: اجرای طرح ممیزی مراتع شهرستان فردوس تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد.

اتمام طرح ممیزی مراتع فردوس تا پایان سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمد عبدی صبح امروز در جمع همیاران طبیعت در شهرستان فردوس اظهار داشت: در حال حاضر طرح ممیزی برای 25 مرتع شهرستان فردوس انجام شده است.

وی، مساحت مراتع شهرستان فردوس را 321 هکتار عنوان کرد و افزود: بیش از 88 درصد این مراتع جزو مراتع فقیر و کم تراکم و 12 درصد نیز جزو مراتع متوسط است و در شهرستان فردوس مرتع خوب با پوشش بالا وجود ندارد.

عبدی با اشاره به وجود 186 هزار واحد دامی در شهرستان فردوس تصریح کرد: مراتع شهرستان از نظر تولید علوفه فقیر است و در حال حاضر تعداد 48 هزار واحد دامی مازاد در شهرستان فردوس وجود دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فردوس یادآور شد: طرح مرتعداری برای 88 هزار هکتار از اراضی مرتعی شهرستان فردوس تهیه و با مشارکت دامداران و کمک دولت احیاء می‌شود.

وی هم‌چنین از تحویل شش سند مالکیت به مرتعداران خبر داد و گفت: سند مالکیت یک‌ هزار هکتار، در دست کاشت و دارای پوشش گیاهی تاغ و گز است.

عبدی افزود: در سال‌های گذشته از یک‌هزار و 370 طرح‌های آبخیزداری فقط در دو حوزه کرج و سفیدرود انجام می‌شد و از سال 1370 به صورت گسترده در کشور آغاز شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فردوس تصریح کرد: حفاظت از آب، خاک و گیاه مهمترین هدف آبخیزداری و اجرای این طرح در مناطق کویری بسیار مؤثر است.

وی از اجرای 60 هزار هکتار کار مطالعاتی آبخیزداری در شهرستان فردوس خبر داد و یادآور شد: برای اجرای این طرح در انتظار اختصاص اعتبار لازم هستیم.

عبدی به وجود 131 هزار هکتار اراضی بیابانی در شهرستان فردوس اشاره کرد و گفت: اگر سالانه یک‌ هزار هکتار عملیات بیابان‌زدایی انجام دهیم حدود یک قرن طول می‌کشد که عرصه‌های بیابانی ما احیاء شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول