اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلماس خبر داد

حفاظت از 250 هزار هکتار از مراتع سلماس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلماس گفت: 250 هزار هکتار از مراتع شهرستان سلماس توسط یگان حفاظت اداره منابع طبیعی سلماس نگهداری می‌شود.

حفاظت از 250 هزار هکتار از مراتع سلماس

 به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس، حمید شفیعی در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: عرصه منابع طبیعی شهرستان سلماس را 260 هزار هکتار است.

وی افزود: حفظ و حراست عرصه‌های منابع طبیعی، ترمیم منابع طبیعی تخریب شده و در مرحله آخر بهره‌برداری از منابع طبیعی، به عنوان سه وظیفه اصلی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است.

فرماندار شهرستان سلماس هم گفت: فضای سبز و جنگل از ارزشمندترین سرمایه‌های یک کشور محسوب می‌شود و نابودی و ویرانی آن خسارت‌های جبران‌ناپذیری به همراه دارد. نابودی فضای سبز و جنگل‌ها در زندگی نسل‌های آینده نیز اثری نامطلوب بر جای می‌گذارد، از این‌رو همه ما باید با کاشت درخت و نگه‌داری از آن به وضعیت منابع طبیعی کشورمان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ حفاظت، حراست و صیانت از منابع طبیعی با هدف تامین سلامت و بهداشت جامعه و محیط باید در جامعه نهادینه شود، افزود: منابع طبیعی علاوه بر اهمیت حیاتی آن دارای ارزش اقتصادی نیز است چرا که جنگل‌ها و مراتع در تولید هزاران فرآورده چوبی و صنعتی نقش عمده و بسزایی دارند به طوری که بدون آنها اقتصاد دچار تزلزل می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی نیازمند تلاش همگانی در قالب یک فرهنگ عمومی است و صیانت از منابع طبیعی باید به دغدغه عمومی جامعه تبدیل شود.

نظری خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اصول در احیا و نگهداری منابع طبیعی که سبب رونق این منابع خدادادی می‌شود مشارکت مردم در این عرصه است.

وی با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی وظیفه هر جامعه‌ای است، اظهار داشت: کسانی که حقوق مردم به عنوان صاحبان اصلی منابع ‌طبیعی را محترم نمی‌شمارند به نسل حاضر و نیز به نسل‌های آینده خیانت می‌کنند.

فرماندار سلماس، خاطرنشان کرد: امروز بزرگ‌ترین ثروت ما در این استان آب و منابع طبیعی است و باید برای تولید درآمد، آنها را به شکل درست به کار گیریم.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول