اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک تأکید کرد

تسریع در رفع مشکلات آموزش و پرورش آبیک

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش آبیک، تسریع در رفع مشکلات این اداره از سوی مسئولان استانی و شهرستانی را ضروری برشمرد.

تسریع در رفع مشکلات آموزش و پرورش آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد نوروزی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک که در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: گرچه در زمینه تخفیف 50 درصدی حامل‌های انرژی مدارس از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز اقداماتی انجام شده ولی از مسئولان می‌خواهیم که این مصوبه هیئت دولت را به طور کامل اجرایی کنند.

وی افزود: متأسفانه پیمانکار پروژه دبیرستان شبانه‌روزی شهر خاکعلی به بهانهٔ نبود آب و برق، پروژه را نیمه‌کاره رها کرده و این در حالی است که این پروژه از مصوبات هیئت دولت است که تسریع در احداث آن ضروری می‌باشد.

این مسئول ادامه داد: از مسئولان اداره گاز شهرستان می‌خواهیم که نسبت به انشعاب برق پروژه دبیرستان شبانه‌روزی شهر خاکعلی و مدرسه روستای خاکشان اقدام کنند.

مدیر آموزش و پرورش آبیک با اشاره به احداث مدرسه در روستای زیاران از سوی آستان قدس رضوی تصریح کرد: نگران جذب دانش‌آموزان در این مدرسه هستیم چرا که در نظر داشتیم دانش‌آموزان پسر روستای زیاران را به این مدرسه منتقل کنیم که با مقاومت و مخالفت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان مواجه شدیم.

نوروزی اضافه کرد: از بخشدار بخش بشاریات می‌خواهیم که نسبت به مجاب کردن اولیای دانش‌آموزان پسر شبانه‌روزی این بخش و اسکان آنان در مدرسه جدیدالاحداث زیاران تدابیر لازم را بیاندیشد.

وی خاطر نشان کرد: از شهردار آبیک نیز می‌خواهیم که نسبت به خرید سه واحد مسکونی که بین دو مدرسه بنیانیان و اندیشه قرار گرفته‌اند، همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشد و با ارائه راهکارهای لازم نسبت به رفع مشکل موجود گام بردارد.

این مسئول تصریح کرد: در سال جاری با افزایش تعداد مدارس و گسترش تجهیزات، به مسافران نوروزی خدمات بهتر و بیشتری ارائه می‌دهیم.

مدیر آموزش و پرورش آبیک در خصوص مدرسه شهرک فردوس آبیک اذعان کرد: متأسفانه خیری که 2 هزار مترمربع زمین خریداری کرده از لحاظ سند دچار مشکل شده و تا مشکل مالکیت رفع نشود نسبت به احداث مدرسه جدید که یکی دیگر از خیرین بناست احداث کند نمی‌توانیم اقدام کنیم و این در حالی است که مدرسه فعلی نیاز به تخریب و بازسازی دارد، چراکه مدرسه به دلیل قرار گرفتن در مسیر راه‌آهن، در معرض ریزش و خطر قرار گرفته است.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش آبیک نیز در این جلسه اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری، 20 درصد از مدارس شهرستان آبیک، دو شیفت و چرخشی هستند، لذا امیدواریم با توجه به بازدید کارشناسان اداره‌ کل نوسازی مدارس استان قزوین از مدارس فرسوده و انجام برآوردها، بودجهٔ لازم برای بازسازی مدارس فرسوده شهرستان تخصیص یابد.

نادعلی شاه‌کندی افزود: احداث پنج فضای آموزشی در شهر آبیک ضروری است چراکه برای اجرایی کردن طرح نظام 6-3-3 در سال تحصیلی آینده به فضای آموزشی نیاز مبرم داریم.

وی بر احداث یک مدرسه در روستای قشلاق و تخریب و بازسازی مدرسه شهرک فردوس شهر آبیک به دلیل داشتن شرایط حاد تأکید کرد و گفت: متأسفانه چهار سال است که برای تجهیز هنرستان‌ها به آبیک اعتباری اختصاص نیافته است که امیدواریم مسئولان استانی تدابیر لازم را در رفع این معضل بیاندیشند.

این مسئول، وضعیت هنرستان‌های شهرستان آبیک را نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: رایانه‌ها فرسوده و کهنه شده‌اند و دیگر امکانات این هنرستان‌ها نیز مناسب و مطلوب نیست.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش آبیک یادآور شد: از مسئولان استانی می‌خواهیم تا نسبت به هوشمند‌سازی مدارس آبیک نیز تدابیر لازم را بیاندیشند.

انتهای پیام/ش10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول