اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

تأسیس امور تربیتی حل یک نیاز در آموزش و پرورش بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: تأسیس امور تربیتی در واقع برطرف کردن یک نیاز در آموزش و پرورش بود.

تأسیس امور تربیتی حل یک نیاز در آموزش و پرورش بود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در دیدار با فرهنگیان شهرستان جیرفت با تبریک سالروز تأسیس دو نهاد مقدس امور تربیتی و پرورشی توسط دو معلم شهید بزرگوار رجایی و باهنر اظهار داشت: بنیان خیر برای بهره‌برداری دیگران، صدقه جاریه است.

وی افزود: تأسیس امور تربیتی در واقع برطرف کردن یک نیاز در آموزش و پرورش بوده و این نهاد نیز منهای امور تربیتی ناقص است.

عسکری تصریح کرد: این نهاد مدتی پس از تأسیس مورد بی‌مهری قرار گرفت، اما در دولت دهم و نهم دوباره احیاء شد که امیدواریم، جایگاه خود را پیدا کند.

وی با بیان اینکه حوزه کاری مسائل تربیتی، انسان است، خاطر نشان کرد:  آموزش و پرورش هر دو متوجه انسان است و جایی که موضوع کار انسان است، شرافت آن کار را نشان می‌دهد.

امام جمعه جیرفت گفت: همان اندازه که انسان بر دیگر مخلوقات برتری دارد، کار پرورشی نیز بر دیگر کارها برتری دارد.

وی ابراز داشت: این تصریح قرآن کریم است که می‌فرماید «از شکم مادرتان بیرون آمدید و هیچ چیز نمی‌دانستید، خداوند برای شما چشم، گوش و دل قرار داد»، یعنی این ابزار و مجاری ورود از بیرون به درون بود و آنچه را که نمی‌دانستید، فرا گرفتید.

عسکری با بیان اینکه پرورش، نقطه مقابل آموزش است، افزود: پرورش جریانی از درون به بیرون و در واقع رشد استعدادها و سرمایه‌های موجود در فرد است.

وی تصریح کرد: معلم آنچه را که دانش‌آموز ندارد به او می‌آموزد، اما مربی آنچه را که دانش‌آموز دارد در درون او رشد می‌دهد و شکوفا می‌کند، همان‌طور که یک معدنچی طلا و نقره را وارد معدن نمی‌کند، بلکه آنرا کشف و از آن استفاده می‌کند.

عسکری خاطر نشان کرد: خداوند هدف از تعلیم و تربیت اسلامی را کرامت انسانی خوانده است و می‌خواهد، انسان، بزرگوار و کریم پرورش پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در زندگی انسان اظهار داشت: ورزش نه ارزش است و نه بازی، بلکه ضرورت زندگی است، مانند بعضی از مسابقات که در اسلام جایگاه شرعی دارند و برد و باخت آن‌ها نیز جایز است.

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: اما امروز این امر مهم در جامعه ما مورد کم‌توجهی قرار گرفته است و تنها به ورزش‌هایی مانند فوتبال بیش از حد بها داده می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول