اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سیستان ‌و بلوچستان:

آموزش و پرورش در بعد تربیتی یک گام از خانواده جلوتر است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: نقش آموزش و پرورش در بعد تربیتی و آموزشی از خانواده، یک گام جلوتر است.

آموزش و پرورش در بعد تربیتی یک گام از خانواده جلوتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی به مناسبت سالروز تأسیس امور تربیتی در دیدار با اعضای شورای معاونان اداره کل، کارکنان، معاونان و مربیان پرورشی نواحی یک و دو زاهدان اظهار داشت: متولیان امور تربیتی باید خانواده را به عنوان حامی و پشتیبان فعالیت‌های خود در بیرون از مدرسه در نظر بگیرند.

وی افزود: سالروز تأسیس امور تربیتی، صدقه جاری شهیدان رجایی و باهنر در طول عمر انقلاب است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش حاصل برنامه‌ریزی و اندیشه بسیاری از صاحب‌نظران و اندیشمندان نظام تعلیم و تربیت است.

سلیمانی بیان کرد: این سند حاوی پیشرفت، عزت و خودباوری معلم و دانش‌آموزان در جامعه و کشور است و آموزش و پرورش تنها رکنی است که می‌تواند با توجه به ساختار اجرایی آن هم بحث آموزش و هم بحث پرورش را در آن جستجو کرد.

وی نقش خانواده را در تربیت، نقشی بسزا عنوان کرد و گفت: خانواده با تمام توان خود صرفاً می‌تواند تربیت فرزندان را بر عهده بگیرد اما نقش آموزش و پرورش هم در بعد تربیتی و هم آموزشی از خانواده یک قدم جلو‌تر است.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان هم در این دیدار با بیان مختصری از عملکرد خوب و بصیرت‌افزایی مربیان امور تربیتی در مدارس، گفت: با توجه به حساسیت کار امور تربیتی و لزوم کار بر روی اندیشه، فکر و بصیرت دانش‌آموزان، ساختار اجرایی این حوزه از معاونت تغییر یافته به گونه‌ای که در وزارت آموزش و پرورش و به طبع آن در استان‌ها معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی به دو معاونت مستقل تفکیک شده است.

غلامرضا محمدقاسمی افزود: در استان سیستان و بلوچستان نزدیک به 3 هزار نفر از مربیان و معاونان پرورشی در 6 هزار واحد آموزشی و 25 هزار کلاس، کار تعلیم و تربیت فرزندان عزیز این استان را بر عهده دارند.

انتهای پیام/صا10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول