اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش ملی امام خمینی و تعلیم و تربیت اسلامی:

امام خمینی اسوه تمام عیار تعلیم و تربیت اسلامی است

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش ملی امام خمینی و تعلیم و تربیت اسلامی گفت: امام خمینی(ره) اسوه تمام عیار تعلیم و تربیت اسلامی در قرن ما بود که از آغاز جوانی به وسیله روح عبادت و انس با پروردگار، به این درجه نائل شد.

امام خمینی اسوه تمام عیار تعلیم و تربیت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اقدس یزدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه قم برگزار شد اظهار کرد: با وجود گذشته سه دهه از پیروزی پربرکت انقلاب اسلامی و ظهور نسل‌های جدید در جامعه که ایام حیات امام راحل را درک نکرده‌اند ضروری است که همایشی به منظور واکاوی زوایای مختلف اندیشه‌های آن رهبر بزرگوار در حوزه‌های مختلف علوم انسانی برگزار شود.

وی با اشاره به تلاش جریان‌های سکولار برای دور ساختن جوانان از تهذیب نفس به عنوان پیش فرض لازم پیشرفت علم افزود: اعتقاد داریم که امام خمینی(ره) اسوه تمام عیار تعلیم و تربیت اسلامی در قرن ما بوده‌اند که از آغاز جوانی به وسیله روح عبادت و انس با پروردگار، به عنوان الگویی متعالی در زمینه تعلیم و تربیت برای دیگران قرار داشتند.

دبیر علمی همایش ملی امام خمینی و تعلیم و تربیت اسلامی، امام راحل را عامل تحول ملت ایران در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن دانست و تصریح کرد: ضروری است که نسل حاضر نیز به این امر بپردازند به همین دلیل این همایش تدارک دیده شد که با استقبال خوب مسئولین دانشگاه نیز روبه‌رو شده است.

وی ضمن تشکر از همکاری‌های گسترده موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در خصوص برگزاری این همایش گفت: تبلیغات به منظور شرکت دانشجویان و اساتید از طریق سایت دانشگاه قم و نیز سایت وزارت علوم صورت گرفته است.

یزدی با بیان اینکه بیش از 300 چکیده مقاله به این همایش ارسال شده است افزود: برخی از این موارد در مرحله نخست داوری حذف شده و حدود 150 مقاله به مرحله دوم راه یافتند ضمن اینکه برای افزایش دقت در امر داوری، برای بررسی هر مقاله از دو کارشناس استفاده شده است.

دبیر علمی همایش ملی امام خمینی و تعلیم و تربیت اسلامی ادامه داد: تعدادی از مقالات نیازمند اصلاح بودند که با نویسندگان آنها تماس گرفته شد و در حال حاضر 120 مقاله به مرحله نهایی داوری راه یافته‌اند.

وی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، جامعة الزهرا و موسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) را از همکاران برگزاری این همایش دانست و اظهار کرد: مکان برگزاری همایش تالار شهید مفید دانشگاه قم است ضمن اینکه سعی می‌کنیم زمان برگزاری همایش نیز متقارن با ایام ارتحال امام خمینی(ره) باشد.

یزدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای دعوت از شخصت‌های بزرگ حوزوی و دانشگاهی در همایش ملی امام خمینی و تعلیم و تربیت اسلامی گفت: امیدوایم بتوانیم از بیانات آیت الله مصباح یزدی در این همایش استفاده کنیم ضمن اینکه احتمال صدور پیامی از جانب مقام معظم رهبری نیز برای همایش وجود دارد.

دبیر علمی همایش ملی امام خمینی و تعلیم و تربیت اسلامی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده، برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور شاگردان امام خمینی(ره) و جامعه دانشگاهی کشور است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول