اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم:

95 درصد مردم از اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی رضایت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم از رضایت 95 درصدی مردم از اعمال قانون جدید راهنمایی و ‌رانندگی در قم خبر داد.

95 درصد مردم از اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی رضایت دارند
فریدون ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اجرایی شدن قانون جدید راهنمایی رانندگی در سطح کشور اظهار کرد: قانون جدید راهنمایی رانندگی که از ابتدای سال 90 اجرایی شد، کاهش 20 درصدی تخلفات را به دنبال داشت.
وی افزود: مرحله نخست این قانون که شامل ثبت امتیاز منفی برای رانندگان متخلف بود، تاثیر مثبت و مطلوبی در سطح جامعه داشت تا جایی که شاهد کاهش خسارت، ‌جراحت و تصادفات ناشی از رانندگی در سطح کشور بودیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم به اعمال مرحله دوم این قانون از ابتدای دی ماه اشاره و بیان کرد: با گذشت چند روز از اجرای قانون جدید راهنمایی رانندگی،‌ نظم در ترافیک استان قم افزایش یافته ‌و موارد تخلف کمتر دیده شده است.
ترکاشوند اعلام ‌آمار دقیق کاهش تخلفات رانندگی پس از اعمال قانون جدید راهنمایی ‌و رانندگی را مشروط به بررسی بیشتر دانست و بیان کرد: پس از گذشت یک‌ ماه از اجرای این قانون، تمام موارد بررسی و میزان کاهش تخلفات را نسبت به سال قبل مورد ارزیابی قرار داده و نتیجه قطعی آن به مردم و رسانه‌ها اعلام خواهد شد.
وی افزود: آنچه که پلیس راهنمایی ‌و رانندگی به صورت عملی شاهد آن بوده رعایت نظم در ترافیک است که نشان‌ دهنده تاثیر مطلوب این قانون پس از اجرا است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم با تاکید بر اینکه اجرای قانون جدید راهنمایی ‌و رانندگی موقتی نیست، بیان کرد: این قانون به صورت دائمی و با قاطعیت اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به رضایتمندی مردم از اعمال قانون جدید راهنمایی‌ و رانندگی در سطح جامعه گفت: مردم از اعمال این قانون در سطح جامعه با توجه به رعایت نظم و مقررات در رانندگی رضایت بسیاری دارند.
ترکاشوند اعمال قانون جدید راهنمایی رانندگی را سبب نارضایتی متخلفین که درصدی از جامعه را به خود اختصاص می‌دهند، دانست و تصریح کرد: این قانون موجب رضایت 95 درصد از مردم جامعه که خواهان نظم و امنیت هستند، می‌شود.
وی اضافه کرد: مردم به دلیل کاهش تصادفات در سطح جامعه و کشته‌شدگان حوادث رانندگی رضایت بسیاری از اعمال این قانون دارند.
قانون جدید راهنمایی رانندگی از اول دی ماه با افزایش نرخ جدید جریمه‌های رانندگی در سراسر کشور اجرایی شده است.
این قانون شامل جریمه 200 هزار تومانی برای رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روان‌گردان، جریمه 100 هزار تومانی برای حرکات نمایشی، دور زدن در جا و یا حرکت موتورسیکلت روی یک چرخ،‌ جریمه 100 هزار تومانی برای سرعت غیرمجاز، جریمه 100 هزار تومانی برای سبقت غیرمجاز، جریمه 100 هزار تومانی برای عبور از چراغ قرمز، جریمه 100 هزار تومانی برای حرکت مارپیچ، جریمه 100 هزار تومانی برای حرکت با دنده عقب در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها می‌شود.
از دیگر مواردی که مشمول این جرایم می‌شوند، می‌توان به عبور از محل ورود ممنوع با جریمه 50 هزار تومان، ‌تجاوز به چپ از محور راه با جریمه 50 هزار تومان، ‌عبور وسایل نقلیه از پیاده‌رو با جریمه 50 هزار تومان، دور زدن در محل ممنوع با جریمه 50 هزار تومان، ‌استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی با جریمه 50 هزار تومان، ‌نقص فنی در سیستم روشنایی شب با جریمه 50 هزار تومان، رانندگی با وسایل نقلیه عمومی در ساعات غیرمجاز با جریمه 50 هزار تومان،‌ توجه نکردن به فرمان ایست پلیس یا توجه نکردن به مراقبین عبور دانش‌آموزان یا پلیس مدرسه با جریمه 50 هزار تومان،‌ حمل بار غیرمجاز با جریمه 50 هزار تومان و‌... اشاره کرد.
انتهای پیام/ج10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول