اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

ما وقت رسانه نداریم خود رسانه باید پیش آید/دامنه همه خدمات را به مسئولان مرتبط نکنید

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: ما فرصت اطلاع‌رسانی به رسانه‌ها را نداریم، این خیلی اشتباه است که دامنه همه خدمات را به مسئولان مرتبط می‌کنند در حالی که این خدمات عمومی است و بخش خصوصی نیز در آن دخیل است.

ما وقت رسانه نداریم خود رسانه باید پیش آید/دامنه همه خدمات را به مسئولان مرتبط نکنید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کرم‌رضا پیریایی پیش از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان همدان با بیان اینکه خدمتگذاری با کمک عمومی موثر است، افزود: بهترین نوع کار این است که ما در استان و شهرستان یک انسجام مفهومی ایجاد کنیم که مصداق آن آمایش سرزمین است.

وی با بیان اینکه همدان به عنوان نخستین استان در بحث آمایش پذیرفته شده است، افزود: آمایش سرزمین از دولت نهم شروع شده و در دولت دهم به ثمر رسیده به همین علت فرمانداران باید تا سال 1404 کلیات طرح آمایش را محور عمده آن بودجه است، مطرح کنند.

استاندار همدان اولویت‌های طرح آمایش شهرستان همدان را مهم دانست و گفت: خدمات برتر، گردشگری، صنایع‌ برتر و خدمات گردش، دانشگاهی، درمانی و ... اولویت‌های نخست شهرستان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه همدان باید بر اساس این اولویت‌ها حرکت کند، افزود: شهرستان همدان باید بر اساس اولویت‌های تعریف شده باشد و بر این اساس بودجه و جهت‌گیری‌های راهبردی تعیین می‌شود.

پیریایی با تأکید بر اینکه همدان در سال 1404 باید بر اساس آمایش سرزمین به نقطه ایده‌آل برسد، یادآور شد: با توجه به اینکه آمایش سرزمین طرح مهمی است باید مردم در جریان ظرفیت‌ها قرار گیرند و در فرهنگ‌سازی شناخت مبانی آمایش جزو مباحث فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مجموعه استان در آمایش سرزمین، اسناد بالادستی، برنامه پنجم توسعه و چشم‌انداز 20 ساله اهتمام بورزند، در آن وقت ما صاحب گفتمان اجرایی می‌شویم.

استاندار همدان ادامه داد: برای اجرایی شدن گفتمان اجرایی در ابتدا باید آگاهی خود را به این موضوع افزایش دهیم و سپس آن را در آحاد جامعه اشاعه دهیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه کار رسانه‌ای آحاد جامعه را به سمت فرزانگی و فرهیختگی سوق می دهد، یادآور شد: مرحله فرزانگی غیر از این نیست و اگر این ساز کوک نشود آن وقت است که شما بر محور چشم انداز و برنامه و بودجه نمی‌توانید، حرکت کنید.

پیریایی اضافه کرد: در آمایش سرزمین ظرفیت‌ها باید بررسی شود و در اجرا هماهنگی داشته باشیم، و این از شعاع چشم‌انداز و فضای رهبری در مرحله استانی و شهرستانی است.

وی تأکید کرد: اگر درک دقیقی از اولویت‌ها شکل گیرد خود به خود بر دامنه فرزانگی جمعی حرکت می‌کنیم و اگر قرار است که اهتمام داشته باشیم باید توجهی به اهتمام بزرگان داشته باشیم چرا که اولویت‌ها را بر اساس شناخت‌ها می‌شناسند.

استاندار همدان با بیان اینکه برای نمونه بودن راه تفرق راه خوبی نیست، افزود: ما وقت رسانه نداریم خود رسانه باید پیش آید و اطلاع‌رسانی کند چرا که ما فرصتی برای اطلاع‌رسانی نداریم به همین علت ما خود رسانه شفاهی و مواجهه حضوری هستیم و رسانه‌ها باید این را بدانند.

وی با اشاره به اینکه هر کس مدعی تحمیل یک وعده باشد، کار ما را مشکل می‌کند، افزود: ایجاد دانشکده برق در دانشگاه بوعلی سینا از سال 85 مانده و انجام نشده که این ناشی از عدم پذیرش آن از سوی وزارت علوم بوده است.

پیریایی شورای اداری را محور انسجام دانست و گفت: شورای اداری موجب انسجام در کارها می‌شود و در این راه نباید از کسی تأثیر بپذیریم.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان می تواند در تولید مسکن در کشور در موقعیت‌های برتر قرار گیرد، و این نباید مورد سخره قرار گیرد و نمی‌دانم جهاد کشاورزی با این مجموعه بزرگ چگونه نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند.

استاندار همدان با بیان اینکه بنده کمتر در صدا و سیما برای ارائه گزارش عملکرد حاضر می‌شوم، افزود: صدا و سیما خود به برخی گزارش‌ها می‌پردازد که اگر می‌خواهد در اخبار هم به به مواردی چون تأمین مسکن و ایجاد اشتغال نپردازد!

وی تولید مسکن را همسایه اشتغال دانست و گفت: نصف اشتغال توسط مسکن ایجاد شده است هر چند می گویند این یک شغل ناپایدار است اما تا وقتی که مسکن می‌سازیم، شغل پایدار است.

پیریایی ادامه داد: وقتی که شغل ناپایدار مسکن ما را از مسکن بی‌نیاز کرد، به سمت اشتغال پایدار بروید و این خیلی اشتباه است که دامنه همه خدمات را به مسئولان مرتبط می‌کنند در حالی که این خدمات عمومی است و بخش خصوصی نیز در آن دخیل است.

وی اذعان داشت: ما در بحث مسکن به جایی رسیدیم که اشخاصی متقاضی هستند اما آورده نخست را ندارند که باید به این سمت حرکت کرده و کمک کنیم.

استاندار همدان در پایان گفت: برای پایداری اشتغال باید همه زمینه‌ها فراهم شود و توقعات مطلوب و توقعاتی که زمینه آن فراهم نیست، مهیا شود.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول