اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز صورت می‌گیرد

600 مکان گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در انتظار مهمانان نوروزی

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 600 مکان گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در انتظار مهمانان نوروزی است.

600 مکان گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در انتظار مهمانان نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج به نقل از روابط‌ عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، کورش امیدی‌پور صبح امروز در ستاد استقبال از مهمانان نوروزی این استان اظهار کرد: این استان معروف به چهار فصل با طبیعت زیبا و دو اقلیم کاملا سردسیری و گرمسیری، دارای اماکن مذهبی و تاریخی بوده و زمینه برای تبدیل محوریت گردشگری ماندگار و پایدار را دارد.

 

وی افزود: باید تلاش کنیم چهره واقعی این استان با همه زیبایی‌ها و توانمندی‌ها به همراه ارزش‌های معنوی، فرهنگی و تاریخی مردم مطرح شود.

 

 امیدی‌پور، صنعت توریسم را سالم‌ترین و کم‌هزینه‌ترین ولی پر درآمدترین صنایع دانست و افزود: ایران اسلامی یکی از 10 کشور اول جهان بوده که برخوردار از صنعت توریسم و گردشگری است و در میان استان‌های کشور، کهگیلویه و بویراحمد استانی چهار فصل با بیش از 600 مکان گردشگری و تفرجگاهی و مکان‌های تاریخی، طبیعی و اماکن مذهبی جایگاه ویژه‌ای از این حیث در کشور دارد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با اندیشیدن تدابیر لازم و برنامه‌ریزی مشخص و مدون برای مهمان‌پذیری و استقبال از مسافران نوروزی در آمادگی کامل بسر می‌برند.

 

وی افزود: این استان در سال گذشته در زمینه سفرهای نوروزی در سطح کشور جز استان‌های برتر بوده و در سال‌جاری باید با آمادگی کامل و بیشتری به استقبال مسافران نوروزی برود.

 

این مسئول با بیان اینکه برای نخستین بار در استان شهرداران با ابتکاری نو و با برپایی جشن ویژه محلی و بومی به استقبال از بهار می‌روند، گفت: هنگام تحویل سال برنامه‌ای در محل بارگاه مطهر حضرت امام‌زاده شاه قاسم برگزار می‌شود که مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز حضور خواهند داشت. 

 

  امیدی‌پور یادآور شد: دستگاه‌های متولی با تهیه بسته فرهنگی و چاپ نقشه‌های راهنما، پوستر و بروشور و ایجاد کمپ‌هایی در ورودی شهرهای استان و برنامه‌ریزی برای اسکان مسافران اقدامات لازم را در زمینه راهنمایی و همکاری با مسافران انجام می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه کمیته‌های امنیتی و انتظامات، بهداشت و درمان، حمل و نقل، تبلیغات و اطلاع رسانی، خدمات، ارزیابی عملکرد و اسکان برای هر چه بهتر خدمات‌دهی به مردم و مهمانان نوروزی فعالیت خود را آغاز کردند، افزود: همچنین صدا و سیما از طریق رادیو و تلویزیون موارد لازم را برای آگاهی مهمانان و گردشگران نوروزی اطلاع‌رسانی می‌کنند.

 

امیدی‌پور اظهار کرد: تمام این کمیته‌ها از هم اکنون تدابیر لازم را در خصوص ایجاد فضای امن و بانشاط و برخورداری از امکانات و مایحتاج ضروری و همچنین شرایط تردد گردشگری و اسکان را در برنامه کاری خود قرار داده‌اند و انتظار می‌رود بهتر از سال‌های گذشته خدمات‌رسانی در همه زمینه‌ها و در همه مناطق استان به مردم و مهمانان استان ارائه شود.

 

  انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول