اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سی‌سخت نگین گردشگری جنوب‌غربی ایران

خبرگزاری فارس: شهر سی‌سخت آرمیده در آغوش دنای همیشه سرفراز یه مانند نگینی در جنوب‌غربی کشور از مهم‌ترین مناطق گردشگری در این گوشه از ایران اسلامی به شمار می‌رود.

سی‌سخت نگین گردشگری جنوب‌غربی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، این شهر با داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان از جمله زیباترین نقاط استان چهارفصل و زیبای کهگیلویه و بویراحمد است.

شهری با داشتن مردمان فرهنگی که از زمان‌های گذشته در پی علم بوده و این راه را با پشتکار ادامه دادند که نتیجه آن پرورش انسان‌هایی است که در سطوح مختلف علمی کشور از اندوخته‌ها و داشته‌های ملی هستند.

سی‌سخت اولین شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است که وجود معلم را احساس کرده و علت این موضوع نیز علاقه بزرگان سی‌سخت به مقوله تعلیم و تربیت بوده است که همین موضوع باعث شده تا مردمان سی‌سخت به عنوان مردمان فرهنگی در ایران تلقی شوند.

این نگین زیبا که در شمال‌شرق استان زیبای کهگیلویه و بویراحمد واقع شده ‌است، دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی است که زیبایی‌های آن هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند.

وجود این شهر در پایی کوه دنا و وجود باغات انگور و سیب فراوان در حاشیه‌ شهر، آبشارها و چشمه‌های خروشان و پرآب، سرسبزی زیبای بهار و سفیدی به ‌یادماندنی کوه‌ها در فصل زمستان موجب شده است که به مرور زمان تعداد گردشگران این شهر نیز افزایش یابد.

شهر سی‌سخت را می‌توان نگینی دانست در جنوب‌غربی ایران که نه تنها گردشگران داخلی، بلکه توجه گردشگران خارجی را نیز به خود جلب کرده و حتی یکی از گردشگران آلمانی طبق وصیت خود در کوه دنا دفن شده است.

هر چند که به مرور زمان سال به سال بر گردشگران این شهر افزوده می‌شود، ولی باید زمینه امکانات مناسب گردشگری این شهر نیز فراهم شود و در فصول گردشگری مشاهده می‌شود که بیشتر گردشگران در پیاده‌روهای جلو درب خانه‌ها چادر می‌زنند.

شهردار سی‌سخت در این خصوص اظهار کرد: ما به خاطر وجود انبوه گردشگران در شهر سی‌سخت تعداد زیادی سوئیت‌های مسافرتی در منطقه بندان احداث نموده و در فصل تابستان نیز با احداث تعداد زیادی از چادرهای گردشگری در محل پارک‌ها، اکنون می‌توانیم بسیاری از این گردشگران را اسکان دهیم.

عبدالمطلب رهنما تصریح کرد: مدارس آموزش‌ و پرورش و همچنین کمپ‌های اقامتی که به همت اداره میراث فرهنگی دایر شده‌اند در این رابطه تا حد بسیار زیادی به ما کمک کرده‌اند.

رهنما افزود: تنها زمانی ما قادر به اسکان مسافران به صورت کامل نیستیم که در ایام تعطیلات تابستانی جمعیتی بالغ بر گنجایش شهر سی‌سخت وارد این شهر می‌شوند.

بنا به گفته اهالی شهر سی‌سخت در ایام تعطیلات فصل بهار و تابستان چنان جمعیت گردشگری وارد شهر سی‌سخت می‌شوند که وسایل نقلیه به راحتی قابل عبور و مرور نیستند و پارک‌ها از چادرهای اقامتی پر می‌شوند.

مردم شهر سی‌سخت ضمن آمادگی از پذیرایی گردشگران بر این باورند که باید از مواهب گردشگری این شهر به صورت مؤثر و مفید استفاده شود و اگر مناطق گردشگری توسط گردشگران به درستی حفاظت نشود خود آن‌ها بیشتر از همه ضرر خواهند کرد.

---------------------------

گزارش از میلاد طاهرپور

---------------------------

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول