اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن فارس:

گردشگری درآمد مناسبی برای فارس ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن فارس گفت: از صنعت گردشگری درآمد مناسبی نصیب فارس نمی‌شود چرا که این درآمد کمتر از 200 میلیون دلار در سال است.

گردشگری درآمد مناسبی برای فارس ندارد

فریدون فرقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در کشور به دلیل عدم سیاست شفاف و نگاه سلیقه‌ای، درآمد ناچیزی از صنعت گردشگری نصیب ایران می‌شود که باید این سیاست‌ها و نگرش‌ها اصلاح شود.

وی با بیان اینکه در جذب گردشگر مذهبی و درمانی از امکانات و پتانسیل‌های بالایی برخوردار هستیم، اضافه کرد: در جذب گردشگر مذهبی و درمانی جزو 10 کشور نخست دنیا هستیم که اگر در این زمینه سیاست‌ها و برنامه‌های مناسبی اجرا شود، می‌توانیم درآمد بسیاری از این صنعت را به خود اختصاص دهیم و تنها درآمد توریسم‌درمانی می‌تواند جایگزین صادرات نفت شود.

فرقانی با اشاره به اینکه در برنامه چشم‌انداز 20 ساله در سال 1404 و برنامه پنجم توسعه اقتصادی که باید بستر‌سازی در راستای توسعه صنعت گردشگری صورت پذیرد، ادامه داد: صنعت گردشگری 10 درصد بودجه تولید ناخالص کشورهای دیگر را تشکیل می‌دهد و در سال 2011 بالغ بر یک‌هزار و 500 میلیارد دلار گردش مالی نصیب کشورها کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن فارس بیان اینکه یک درصد جمعیت جهان در ایران زندگی می‌کنند، گفت: کشور ترکیه در همسایگی ایران سالانه میزبان یک‌میلیون گردشگر ایرانی بوده اما ایران هنوز نتوانسته است حتی به میزان همان یک درصد که در کشور زندگی می‌کنند گردشگر جذب کند.

وی بیان کرد: سالانه یک‌میلیون زائر از ایران به عربستان سعودی سفر می‌کنند که باید تمهیداتی را در نظر گرفت تا با ایجاد دفاتری در کشورهای حاشیه خلیج فارس زمینه حضور شهروندان کشورهای عربی در ایران نیز فراهم شود.

فرقانی خاطر نشان کرد: قیمت مناسب مکان‌های اسکان گردشگران یکی از بهترین سیاست‌هایی است که می‌تواند در جذب توریست کمک کند اما در کشورمان این سیاست به نحو درستی اجرا نمی‌شود.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول