اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین:

تبدیل قزوین به قطب گردشگری کشور هدف ماست

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین گفت: هدف شهرداری از اجرای طرح‌های فرهنگی، عمرانی و فضای سبز و دیگر طرح‌ها تبدیل کردن شهر قزوین به قطب گردشگری کشور است.

تبدیل قزوین به قطب گردشگری کشور هدف ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان اظهار کرد: در چشم‌انداز 1404 شهر، قزوین شهری تاریخی و فرهنگی با جاذبه‌های گردشگری و شهری دانشگاهی و علم محور با موقعیت تجاری و بازرگانی تعریف می‌شود که شهرداری تلاش می‌کند تمام طرح‌های خود را در راستای رسیدن به چشم‌انداز 1404 که طی آن قزوین شهری متمایز از سایر شهرهاست به اجرا درآورد.

نصرتی با یادآوری اینکه ارتباط شهرداری با برنامه‌ای نظیر جشنواره اسباب بازی برای بسیاری از افراد مبهم است گفت: آنچه سبب می‌شود شهرداری در کنار دستگاه‌های متولی این امر در بزرگترین کاروانسرای درون شهری ایران به اجرای چنین برنامه‌ای بپردازد هدفی است که پیش رو دارد و آن تبدیل کردن قزوین به قطب گردشگری کشور طی سه سال آینده به منظور شناساندن جاذبه‌های بی نظیر گردشگری قزوین به هموطنان است.

وی افزود: صدور مجوز احداث پنج هتل به طور همزمان که هم‌اکنون در حال اجرا هستند، صدور مجوز احداث برج‌های تجاری با سطوحی که متناسب با مقیاس‌های یک شهر 400 هزار نفری نبوده اما از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد استقبال قرار گرفته و مقرر شده است در یک برنامه زمانبندی سه ساله تکمیل شوند از برنامه‌های پیش روی شهرداری برای رسیدن به این هدف هستند.

شهردار قزوین ایجاد فضاهای تفریحی در بوستان باراجین و منطقه کامان و زرشک که در سفر دوم هیئت دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شدند و تسهیل عبور و مرور را از دیگر برنامه‌های شهرداری در راستای رسیدن به این هدف برشمرد.

نصرتی ادامه داد: در بوستان باراجین نیز مجموعه سالن‌های همایش و اجتماعات، یک المان که بنا است به عنوان هتل کاربرد داشته باشد، یک استخر برای برگزاری مسابقات ملی که هم‌اکنون در حال اجرا است و یک شهربازی که ساخت فضای عمرانی آن به پایان رسیده و در حال نصب تجهیزات است از برنامه‌های شهرداری برای تبدیل شدن به قطب گردشگری و منطقه تفریحی است که دارا بودن فضای سبزی به مساحت چهار هزار هکتار و معادل مساحت شهر قزوین به جذابیت آن می‌افزاید.

وی با اشاره به اینکه در بخش عبور و مرور نیز احداث متروی قزوین- تهران با کمک مسئولان و دستگاه‌های مختلف استانی و کشوری در دستور کار قرار گرفته است گفت: در بودجه سال آینده بودجه مربوط به بخش قزوین تا محمدیه به تصویب رسید که هم‌اکنون انتخاب پیمانکار و سایر برنامه‌های تشریفاتی آغاز طرح در حال پیگیری است و در یک برنامه سه ساله شرایط برقراری ارتباط را بین قزوین و تهران به گونه‌ای برقرار می‌کند که جذابیت‌های گردشگری شهر به اوج خود برسد.

شهردار قزوین تأسیس سازمان باغستان‌های سنتی شهرداری برای دو هزار و 500 هکتار باغستان از میان بیش از 30 هکتار باغستان موجود در شهر را از دیگر برنامه‌های شهرداری برای تبدیل قزوین به قطب گردشگری برشمرد و افزود: اگر شهرداری به همراه سازمان میراث فرهنگی به دنبال ثبت جهانی این باغستان‌ها است علت آن کوتاهی‌هایی است که در رسیدگی به باغستان‌های بی نظیر 700 ساله صورت گرفته است در حالی که در مناطقی دیگر درخت کاجی با تنها 150 سال سن ثبت جهانی شده است.

نصرتی خاطر نشان کرد: هر کشوری سالانه می‌تواند تنها یک اثر از منابع طبیعی و یک اثر از آثار تاریخی را در نوبت ثبت جهانی قرار دهد و هم‌اکنون رایزنی‌های اولیه برای ثبت این باغستان‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول