محمدمهدی فرشچیموحد امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن تأکید بر لزوم حمایت از تولید داخلی اظهار کرد: برپایی نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا با محوریت تولیدات داخلی یکی از مهمترین اهدافی است که همواره مورد نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.
وی ادامه داد: در همین راستا تعاملات و همکاریهای خوبی نیز با اصناف مختلف شکل گرفته است که این مهم نیز جای توجه دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان برگزاری نمایشگاهها و فروشهای فوقالعاده را در کاهش تورم احتمالی قیمتهای پایان سال حائز اهمیت دانست و گفت: همواره افزایش تقاضا در پایان سال به اوج خود میرسد از این رو برگزاری نمایشگاهها میتواند در تعادل میان تقاضا و تنظیم بازار و کنترل قیمتها تأثیرگذار باشد.
وی ابراز داشت: از سوی دیگر برای جلوگیری از ضرر واحدهای صنفی مختلف مدت این نمایشگاه 10 روز تعیین شد تا بازار نیز بتواند از فروش نوروزی آن بهرهمند شود.
فرشچیموحد با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاهها امسال نیز همزمان با سراسر کشور در تمام شهرستانها انجام شده است، اظهار کرد: مردم از نمایشگاههای بهاره در خرید مایحتاج خود همچون منسوجات، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، شیرینیجات، مواد پروتئینی استقبال کردند و میزان خریدشان نشاندهنده کیفیت کالاها و قیمت مناسب آنها بود.
وی در پایان با اشاره به اینکه میوه به اندازه کافی در سطح استان موجود است، اوج خرید میوه برای نوروز را از 27 اسفندماه به بعد قلمداد کرد و افزود: توزیع میوه از 25 اسفندماه در مراکز فروش ثابت و سیار انجام میشود که مراکز فروش با بنر خاص مشخص شده است.
انتهای پیام/خ۲۰/چ3000