اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از وضعیت بازار خراسان‌جنوبی در آستانه نوروز

ذخیره‌سازی 900 تن میوه در خراسان‌جنوبی/ 15 درصد تخفیف در نمایشگاه‌های بهاره

خبرگزاری فارس: ذخیره‌سازی کالاهای اساسی برای ایام عید در خراسان‌جنوبی انجام شده و در این راستا 900 تن میوه شامل سیب و پرتقال برای ایام عید در سطح استان ذخیره‌سازی شده است.

ذخیره‌سازی 900 تن میوه در خراسان‌جنوبی/ 15 درصد تخفیف در نمایشگاه‌های بهاره

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اسفند که می‌آید کافی است پنجره‌ها را باز کنی تا بوی بهار را از همان اول صبحی که کمی هم سوز دارد، حس کنی.

هر صبح احساس تازه شدن را می‌توانی استشمام کنی و این ویژگی بهار است که با پویایی و زندگی به استقبال می‌آید.

بازار خراسان‌جنوبی نیز با نزدیکی به ایام پایانی سال مثل دیگر بازارهای کشور پررونق می‌شود.

مردم می‌آیند تا همه چیز را تازه کنند و به عقیده برخی کارشناسان خرید زودهنگام مردم برای ایام پایانی سال بی‌ارتباط با افزایش یک ‌باره قیمت‌ها متأثر از زمزمه‌های آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نبوده است.

هم‌چنین با توجه به افزایش تقاضا در این ایام همه ساله شاهد نوساناتی در بازار هستیم که باید تدابیری برای عدم کاهش این نوسانات اندیشیده شود تا شاهد کمترین نوسانات در این بخش باشیم.

*گویا مسئولان شاهد گرانی اجناس نیستند

یکی از شهروندان بیرجندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: از مسئولان انتظار می‌رود نظارت بیشتری بر نرخ‌های بازار داشته‌ باشند.

محمد حسنی افزود: یک جنس در مغازه‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت عرضه می‌شود که مسئولان باید نظارت بیشتری بر روی این موضوع داشته باشند.

*عرضه اجناس 5 تا 15 درصد زیر قیمت بازار در نمایشگاه‌های بهاره

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی نیز در این راستا از آغاز کار نمایشگاه بهاره از 13 اسفندماه در مرکز استان و بعد از آن در سایر شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: عرضه کالا در این نمایشگاه با تخفیفاتی همراه است.

علیرضا جمیع گفت: این نمایشگاه‌ها به منظور تأمین مایحتاج نوروزی مردم و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها گشایش می‌یابد.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره را تنظیم بازار و عرضه مستقیم کالا، دسترسی مردم به کالای مورد نیاز با قیمت مناسب، ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، کنترل قیمت و حمایت از مصرف‌ کنندگان عنوان کرد و ادامه داد: در نمایشگاه‌های امسال مردم می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را از 5 تا 15 درصد زیر قیمت بازار تهیه کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: نمایشگاه بهاره در شهرستان قاینات از 13 اسفندماه در محل مجتمع ورزشی آزادی و نهبندان از 14 اسفند در خیابان شهید رجایی اداره صنعت، معدن و تجارت و شهرستان فردوس از 15 اسفند در محل انبار شرکت تعاونی روستایی و شهرستان بیرجند از 13 تا 19 اسفند در محل نمایشگاه بین‌المللی با اولویت کاﻻهایی نظیر البسه، خشکبار، مواد پروتئینی، لبنی، شوینده، قند و شکر، برنج و ماهی در محل نمایشگاه بین‌المللی استان به روی علاقه‌مندان باز است.

* نمایشگاه بهاره امسال با تأکید بر کیفیت است

جمیع گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه بهاره امسال با تأکید بر کیفیت است کمیته‌های تخصصی قیمت‌گذاری تشکیل شده و واحدهای تولیدی و صنفی متقاضی در نمایشگاه‌های استان باید درخواست و فاکتورهای قیمت محصولات خود را به کمیته برگزاری نمایشگاه ارائه دهند تا بررسی‌های لازم در مورد حاشیه سود و تخفیف‌های اعمالی انجام و نتیجه آن اعلام شود و کالای مربوطه پلمپ قیمت شود.

وی با بیان اینکه بازرسان سازمان، مجمع امور صنفی و تعزیرات حکومتی بر نمایشگاه‌های بهاره نظارت دارند، تأکید کرد: چنانچه واحدهای صنفی قیمت‌های اعلامی را رعایت نکنند با آنها به‌ عنوان متخلف برخورد و تعزیراتی خواهند شد و شهروندان هم می‌توانند هر گونه شکایت انتقاد و پیشنهاد را در مورد نمایشگاه به دفاتر مستقر در نمایشگاه و یا تلفن 124 سازمان یا ادارات صنعت، معدن و تجارت گزارش کنند.

*ذخیره‌سازی 450 کیلو سیب و 450 کیلو پرتقال

قائم‌مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی نیز به آخرین وضعیت ذخیره‌سازی در استان اشاره کرد و گفت: در راستای تأمین بازار شب عید 450 کیلو سیب و 450 کیلو پرتقال تاکنون در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده است تا با مشکلی مواجه نشویم.

نادر میرشکار افزود:‌ هم‌چنین تاکنون 252 تن شکر و 252 تن روغن نیز در سطح انبارهای استان ذخیره‌سازی شده است تا در مواقع ضروری و نیاز وارد بازار عرضه شود.

وی از ذخیره‌سازی 168 تن برنج تایلندی به قیمت 850 تومان در استان خبر داد و گفت: سازمان تعاون روستایی برای واردات برنج برای استان باید اقدامات لازم را انجام دهد.

*وجود 200 تن مرغ منجمد در سردخانه‌های خراسان‌جنوبی

قائم‌مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت:‌ هم‌چنین در حال حاضر 200 تن مرغ منجمد نیز در سطح سردخانه‌های استان موجود است که در حال توزیع آن هستیم و این مرغ با قیمت هر کیلو 3 هزار و 100 تومان عرضه می‌شود.

میرشکار تصریح کرد:‌ 18 مرکز عرضه مستقیم مرغ پیش‌بینی شده که باید کیلویی 200 تومان از سطح بازار ارزان‌تر مرغ را عرضه کنند.

وی از ذخیره‌سازی 168 تن برنج برای تنظیم بازار ایام پایانی سال در استان نیز خبر داد.

* اجرای طرح ویژه نظارت نوروزی در استان

قائم‌مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی از اجرای طرح ویژه نظارت نوروزی در استان خبر داد و بیان داشت: در این طرح 304 ناظر افتخاری، 33 بازرس طرح تشدید، 15 ناظر مجامع امور صنفی و 18 ناظر تخصصی سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری خواهند داشت.

*تشکیل 1572 پرونده تخلف در خراسان‌جنوبی

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با فارس از تشکیل یک‌ هزار و 572 پرونده تخلف در جریان بازرسی‌های صورت گرفته خبر داد و گفت: 5 طرح ویژه نظارتی در سطح بازار اجرا می‌شود.

الیاس جویبان افزود: در 11 ماهه گذشته 84 هزار و 51 مورد بازرسی از صنوف مختلف توسط بازرسان این مجموعه با همکاری مجمع امور صنفی استان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تعداد یک ‌هزار و 572 پرونده تخلف تشکیل شده در استان دارای ارزش ریالی به میزان 63 میلیارد و 612 میلیون ریال بوده است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی اظهار داشت:‌ هم‌چنین 3 هزار و 6 مورد گزارش مردمی نیز از طریق سامانه 124 به این مجموعه ارسال شده است.

جویبان ادامه داد: از این تعداد گزارش 2 هزار و 423 مورد به صورت تلفنی، 343 مورد حضوری و 240 مورد به صورت کتبی بوده است.

وی افزود: هم‌چنین از تعداد گزارشات ارسالی به این مجموعه 2 هزار 953 مورد قابل پیگیری بوده که از این تعداد 370 پرونده تخلف تشکیل شده و 29 پرونده نیز در دست بررسی است.

امید است با همت مسئولان استان در آستانه سال نو شاهد تورم و افزایش شدید قیمت‌ها در سطح استان نباشیم.

------------------------------------

گزارش از ریحانه محمدی‌پور 

-----------------------------------

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول