اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خبر داد

آغاز توزیع میوه و گوشت قرمز تا چند روز آینده

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنایع، معادن و تجارت خوزستان گفت: تا چند روز آینده میوه و گوشت قرمز به منظور متعادل ساختن قیمت و تنظیم بازار در شب عید توزیع می‌شود.

آغاز توزیع میوه و گوشت قرمز تا چند روز آینده

به گزارش خبرگزاری فارس ازهواز، امیرحسین نظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 400 تن گوشت قرمز به سازمان صنعت و معدن خوزستان اختصاص داده شده است که طی امروز و فردا از بندرعباس بارگیری می‌شود و تا سه روز آینده گوشت قرمز برزیلی با قیمت کیلویی 93 هزار ریال در واحدهای سیار و ثابت استان توزیع می‌شود.

وی افزود: با تمهیدات لازم از سوی استانداری صادرات دام به خارج از استان ممنوع شده است که این مهم در کنترل قیمت گوشت قرمز دربازار بسیار تاثیر‌گذار است.

نظری اضافه کرد: در حال حاضر 4 هزار تن مرغ در سردخانه‌های استان ذخیره شده است که از 10 روز گذشته توزیع مرغ منجمد با قیمت 31 هزار ریال در خوزستان درحال توزیع است.

سرپرست سازمان صنایع، معادن و تجارت خوزستان بیان کرد: 25 واحد سیار و غرفه برای توزیع و عرضه مرغ  در اهواز مستقر شده‌اند و 70 واحد صنفی ثابت در اهواز به منظور توزیع و عرضه مرغ منجمد در نظر گرفته شده است و 200 تن مرغ منجمد در سایر شهرستان‌های استان در حال توزیع است.

نظری ادامه داد: توزیع مرغ منجمد با قیمت 31 هزار ریال و مرغ کشتار روز تا 40 هزار ریال در واحدهای سیار و ثابت باعث کنترل قیمت مرغ در بازار شده است و این روند تا شب عید ادامه دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معادن و تجارت استان خوزستان با اشاره به اینکه 35 واحد سیار برای عرضه میوه در اهواز در نظر گرفته شده است، افزود: 35 واحد سیار و 60 واحد ثابت به منظور توزیع و عرضه میوه شب عید در اهواز در نظر گرفته شده است و قیمت میوه 19 اسفند ماه مشخص می‌شود.

نظری خاطرنشان کرد:‌ بالغ بر 5 هزار تن میوه اعم از پرتقال تامسون شمال و سیب درختی آذربایجان غربی در حال تخلیه در سردخانه کوثر اهواز است و از تاریخ 20 اسفندماه جاری در واحدهای سیار و ثابت عرضه میوه در خوزستان توزیع می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح 161 واحد صنعتی با هزینه یک‌هزارو 417 میلیارد تومان واشتغال‌زایی3هزارو 88 نفر در سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت جواز تاسیس 487 واحد صنعتی صادر شده است.

نظری در خصوص بهره‌برداری از معادن سطح استان افزود: از ابتدای امسال تاکنون  26 پروانه بهره‌برداری صادر شده است که این صدور پروانه 152 نفر اشتغال‌زایی و 80 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داشته است همچنین تاکنون در زمینه صدور پروانه اکتشاف معدنی 29‌ مورد مجوز صادر شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: با صدور پروانه‌های صورت گرفته تعداد واحد‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده  2هزارو 327 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 14هزار و 860 میلیارد تومان است.

نظری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی در اسفندماه در خوزستان حضور واحدهای صنعتی، معدنی وتجاری را گامی به سوی رفع مشکلات و موانع موجود در بخش‌های تولید و تجارت در کنار توجه به تولید صادرات محور دانست و افزود: راهبردهای سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌تواند ضمن توسعه پایدار تولید و تجارت خارجی‌، بسیاری از تعارضات موجود در بخش تولید و تجارت را حل و فصل کند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول