اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اطلاعیه بهداشتی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی:

ماهی قرمز را از مرکز مجاز خریداری کنید

خبرگزاری فارس: با نزدیک شدن عید نوروز و خرید ماهی قرمز برای سفره‌های هفت‌سین توسط مردم روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی اقدام به صدور اطلاعیه بهداشتی در این راستا کرد.

ماهی قرمز را از مرکز مجاز خریداری کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی، در این اطلاعیه بیان شده با توجه به اهمیت نحوه نگه‌داری و تغذیه ماهی قرمز و رعایت مسائل بهداشتی و زیست محیطی و به منظور حفظ سلامت خانواده‌ها به ویژه کودکان رعایت برخی نکات بهداشتی ضروری است.

این اطلاعیه می‌‌افزاید:‌ تنها مرجع کنترل بهداشتی ماهیان قرمز دامپزشکی است و از مردم می‌خواهیم ماهی زینتی خود را از مراکز مجاز که دارای مجوز موقت فروش ماهی هستند تهیه کنند که این مراکز باید دارای سقف و لوازم شست‌وشو و ضد عفونی مناسب باشند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: برای طول عمر بیشتر ماهی باید از ظروف با حجم مناسب و دهان گشاد همراه با آب کلرزدایی شده استفاده و برای تغذیه ماهی از غذای آماده که در فروشگاه‌ها وجود دارد استفاده شود.

این اطلاعیه تأکید دارد: افرادی که سابقه بیماری پوستی یا آلرژی دارند برای دست زدن به ماهی و ظرف نگه‌داری ماهی از دستکش استفاده کنند و حتی‌الامکان ماهی را از دسترس کودکان دور نگه‌داشته و ظروف نگه‌داری ماهی را با محلول نمک طعام 3 درصد و یا پرمنگنات پتاسیم و پرکلرین ضد عفونی کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از شهروندان خواستاریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی از طرف فروشندگان ماهی زینتی با دامپزشکی شهرستان محل سکونت خود تماس بگیرند.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول