اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یزد و لبنان پای میز مذاکره

امضای قرارداد تجاری بین ایران و لبنان

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اعزام هیئت تجاری بازاریابی جمهوری اسلامی ایران به لبنان از نتایج مثبت این سفر خبر داد.

امضای قرارداد تجاری بین ایران و لبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد ناصر ارسلانی‌زاده اظهار داشت: هیئت تجاری ـ بازاریابی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد و با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن حضور در لبنان و انجام مذاکرات تجاری، قراردادهای تجاری مختلفی با همتایان لبنانی خود امضاء کردند.

وی افزود: این هیئت از 20 نفر از تجار و بازرگانان ایرانی فعال در زمینه‌های کاشی و سرامیک، سنگ و معدن، صنایع غذایی، فرآورده‌های نفتی، نساجی، ظروف یک بار مصرف، لوله‌های ساختمانی، خدمات فنی و مهندسی تشکیل شده بود.

ارسلانی‌زاده خاطرنشان کرد: در این سفر ظرفیت‌ها، میزان تولید، ظرفیت‌های استان یزد و ... معرفی شد.

وی ادامه داد: در کشور لبنان هم‌چنین برای برگزاری همایش معرفی فرصت‌های تجاری ایران و لبنان از سوی هیئت اعزامی، اطلاع‌رسانی شد.

ارسلانی‌زاده خاطرنشان کرد: تجار و هیئت اعزامی از سوی ایران به کشور لبنان هم‌چنین در همایشی با حضور بیش از 70 نفر از تجار و بازرگانان لبنانی شامل رؤسای اتاق‌های بازرگانی، اتحادیه‌ها و انجمن‌های تجاری و بازرگانان و اعضای شورای مشترک بازرگانان دو کشور و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان برگزار شد و طرف‌های تجاری نسبت به انجام مذاکرات تجاری رو در رو با یکدیگر اقدام کردند.

ارسلانی‌زاده از دیگر برنامه‌های اعضای هیئت را برگزاری نشست تجاری با انجمن تجار بیروت، همایش هیئت تجاری - بازاریابی با اتاق بازرگانی زحله و بقاع، ملاقات با وزیر اقتصاد و تجارت لبنان و ملاقات با سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان برشمرد و از تلاش‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان و رایزنی بازرگان برای انجام هماهنگی‌های لازم قدردانی کرد.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، هم‌چنین با اشاره به بازتاب گسترده سفر هیئت ایرانی در رسانه‌های لبنان به عقد قراردادهای تجاری بین شرکت‌های ایرانی و لبنانی در زمینه‌های سرامیک، سنگ معدن، مواد غذایی و نساجی اشاره کرد.

وی برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه توانمندی‌های استان یزد در شهر طرابلس، امضای تفاهم‌نامه تأسیس شرکت مشترک تجاری ایران و لبنان برای تسهیل فروش و بازاریابی محصولات بین دو کشور و امضای یادداشت تفاهم همکاری تبادل اطلاعات تجاری بین اتاق بازرگانی طرابلس و شورای مشترک بازرگانان ایران و لبنان را از جمله دستاوردهای این سفر بیان کرد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول