اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خبر داد

سفر نخستین هیئت تجاری خارجی به خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از سفر نخستین هیئت تجاری خارجی به این استان خبر داد.

سفر نخستین هیئت تجاری خارجی به خراسان شمالی

مهرداد داودزاده پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست اقتصادی استانداری خراسان شمالی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این سفر هیئت تجاری خارجی از کشور افغانستان، شنبه هفته آینده به استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در این سفر سه روزه هیئت تجاری افغانستان 20 نفر از تجار، بازرگانان و مسئولان اتاق تجاری افغانستان شرکت دارند، گفت: این هیئت از واحدهای تولیدی، صنعتی استان مثل؛ پتروشیمی، سیمان، شهرک‌های صنعتی بجنورد و اسفراین بازدید به عمل خواهند آورد.

داودزاده برگزاری جلسه هم اندیشی بازرگانان افغانستان با تجار خراسان شمالی در اوایل هفته آینده را از برنامه‌های کاری این هیئت برشمرد و گفت: در این نشست‌ها پس از توافقات، قراردادهایی بین بازرگانان و واحدهای تولیدی و صنعتی استان با طرف افغانی به امضا خواهند رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون 25 درصد از صادرات خراسان شمالی به افغانستان انجام می‌شود، تصریح کرد: عمده محصولات صادر شده به این کشور شامل؛ سیمان، کود اوره، چسب، روغن الف و ... است.

معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار داشت: افغانستان بازار خوبی برای خراسان شمالی است از این رو تلاش خواهد شد تا در نخستین سفر هیئت افغانی قراردادهای بیشتری به امضا برسد.

وی همچنین با اشاره به اینکه امسال 148 میلیون دلار صادرات از این استان به دنیا انجام شد، افزود: میزان صادرات انجام شده امسال در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 54 درصد رشد دارد.

داودزاده اظهار داشت: از لحاظ وزنی نیز حجم صادرات به 5/1 برابر سال گذشته می‌رسد.

وی با بیان اینکه این استان در بخش صادرات بالاتر از پیش‌بینی برنامه عملکرد داشته است، اظهار امیدواری کرد تا با تلاش تجار و بازرگانان این استان حجم صادرات در سال آینده نیز رشد یابد.

انتهای پیام/و۲۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول