اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد

تولید بیش از 25 هزار متر مربع چوب در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان‌ گفت: تولید بیش از 25 هزار متر مربع چوب از دستاوردهای اشتغالزایی صنعت چوب در استان زنجان محسوب می‌شود.

تولید بیش از 25 هزار متر مربع چوب در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، قدرت سعادتی شنبه‌شب در همایش منابع طبیعی و آبخیزداری دانشگاه پیام نور با بیان اینکه نقش منابع طبیعی در پاکسازی هوای شهر بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگان است.

وی منابع طبیعی را پایه و اساس بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: کمبود آب یکی از مسائلی است که موجب کاهش منابع طبیعی در شهرهای مختلف می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان وظیفه افراد جامعه در پاکسازی و حفاظت از منابع طبیعی را مهم دانست و ابراز کرد: حفاظت از منابع طبیعی در سایه مشارکت و تعهدات همه افراد و سازمان‌ها در قبال محیط زیست و منابع طبیعی ممکن امکان پذیر می‌شود.

وی کاشت 10 هزار اصله نهال و توسعه باغات در بخش صنعت را از جمله برنامه‌های مسئولان این اداره کل برای اجرا در آینده نزدیک عنوان کرد و گفت: کاشت نهال موجب کاهش آلودگی هوای محیط زیست می‌شود.

سعادتی تغییرات جوی، کاهش بارش باران را موجب تغییر در منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: با حفاظت از منابع طبیعی به شیوه درست می‌توان از برخی آسیب‌های احتمالی جلوگیری کرد.

وی سابقه آبخیزداری در استان را طولانی ارزیابی کرد و گفت: این مقوله در کنترل آب و خاک نقش اساسی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان بر ضرورت توسعه فضای سبز از سوی شهرداری‌ها و کاشت درخت در کنار راه‌ها و جاده‌ها تاکید کرد و افزود: تشویق مردم به کاشت درخت می‌تواند در ارتقای سطح منابع طبیعی استان کارساز باشد.

وی با اشاره به ظرفیت و اقلیم استان برای کاشت صنوبر در استان اعلام کرد: کاشت صنوبر در بیش از 17 هزار هکتار از اراضی استان به ویژه در شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر و ماهنشان صورت گرفته است.

سعادتی با اشاره فراهم شدن فرصت شغلی 8 هزار نفر از محل کاشت درختان صنوبر در استان زنجان گفت: تولید بیش از 25 هزار متر مربع چوب از دستاوردهای اشتغالزایی این صنعت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان برای زندگی خود نیاز به سه عنصر اساسی آب، هوا و غذا دارد، تصریح کرد: این سه اصل اساس و پایه حیات بشری را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خشکسالی‌های چند دهه اخیر، سیل بارش‌های غیرموثر، کاهش آب سفره‌های زیر زمینی را متذکر شد و تصریح کرد: در این سه فرآیند اساس و اصول در منابع طبیعی نهفته است که ضروری است، توجه ویژه‌ای به نقش این منابع شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول