اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین خبر داد

احداث 500 واحد مسکونی در منطقه هادی‌آباد قزوین

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین از احداث 500 واحد مسکونی در منطقه هادی‌آباد قزوین در سال 91 خبر داد.

احداث 500 واحد مسکونی در منطقه هادی‌آباد قزوین

مسعود نصرتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در راستای احیای بافت فرسوده شهر قزوین، کار ساخت 500 واحد مسکونی در منطقه هادی‌آباد این شهر از ابتدای سال 91 آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبار اجرای این طرح از محل فروش اوراق مشارکت تأمین می‌شود تصریح کرد: مدیریت اجرای این طرح را شهرداری قزوین بر عهده دارد.

نصرتی با یادآوری اینکه مرحله اول طرح تملک واحدهای مسکونی هادی‌آباد از طریق واگذاری طرح تملک به بخش خصوصی با هدف کاهش محدودیت‌های اداری آغاز شده اذعان کرد: در سال جاری در مدت شش ماه 70 پلاک از واحدهای مسکونی کوچک این منطقه خریداری شد و در برنامه‌ای یک تا سه ساله به پایان می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه با اجرای این طرح بافت فرهنگی این منطقه تغییر نمی‌کند ادامه داد: همزمان با تملک واحدها احداث ساختمان‌های پنج طبقه هم آغاز می‌شود و در مراحل بعدی واحدهای آماده شده با اعطای تسهیلات بانکی 200 میلیون ریالی در اختیار متقاضیان سکونت در این منطقه قرار می‌گیرد.

شهردار قزوین افزود: طرح‌هایی که افتتاح می‌شوند فقط محدود به طرح‌های مسکونی نیستند و کلیه فضاهای موجود در این منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نصرتی با تأکید بر اینکه یکی از نقاط ضعف اصلی این منطقه نبود فضاهای شهری، فرهنگی، فضای سبز و سایر کاربری‌های عمومی است خاطر نشان کرد: شهرداری در نظر دارد با ساخت و سازهای جدید که در یک برنامه چهار مرحله‌ای صورت می‌گیرد تمام این موارد را نیز لحاظ کند.

وی ادامه داد: در فاز اول یک بوستان مناسب مجهز به فضاها و امکانات فرهنگی و در فازهای بعدی جانمایی کاربری‌های عمومی به شکل پررونق‌تری دیده می‌شود و با تعریض خیابان فعلی واقع در آن منطقه مشکل ترافیکی آن نیز برطرف می‌شود.

شهردار قزوین همچنین در خصوص بافت‌های تاریخی شهر گفت: احیای دولت‌خانه صفوی و در کنار آن ادامه ساماندهی خیابان سپه بخشی از برنامه این نهاد اجتماعی در حوزه بافت‌های تاریخی است که سنگ‌فرش خیابان سپه در سال جاری تمام شده است.

نصرتی تشریح کرد: در همین حوزه چند طرح به منظور احیا و مرمت جداره این خیابان، ادامه طرح بازسازی سرای سعدالسلطنه، ساماندهی مسجد جامع و امامزاده حسین(ع ) طرح‌هایی هستند که اقدامات مربوط به سرمایه‌گذاری آنها در حال انجام است.

وی بیان کرد: معرفی و شناساندن قزوین به عنوان چهارمین حرم اهل بیت (ع) و آماده‌سازی امامزاده حسین (ع ) از برنامه‌هایی است که در راستای رسیدن به قطب گردشگری مذهبی قزوین را یاری می‌کند و در کنار آن وجود بقعه چهارانبیاء (ع ) بعد فرهنگی و مذهبی قزوین را تقویت می‌کند.

شهردار قزوین با بیان اینکه شهر به دست شهروندان ساخته می‌شود و هرچه شناخت از مسائل و نیازهای شهر دو طرفه باشد نگهداری شهر و رسیدن به اهدافی که از قبل از سوی دو طرف تعیین شده آسان‌تر است ادامه داد: به همین منظور شهرداری در راستای رسیدن به توسعه پایدار شهری با هدف توجه به حقوق آیندگان در اجرای کلیه طرح‌های فعلی در شهر، دو رویکرد اصلی فرهنگی و اجتماعی و نیز اعتمادسازی بین شهروندان در سال آتی دنبال می‌کند.

انتهای پیام/‌ش10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول