اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 91

20 هزار واحد مسکن مهر در همدان احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار همدان گفت: در سال آینده، 20 هزار و 60 واحد مسکن مهر در استان همدان احداث می‌شود.

20 هزار واحد مسکن مهر در همدان احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان خسرو سامری ظهر امروز در دومین همایش مسکن استان همدان، با بیان اینکه از سیاست‌های مهم و اساسی دولت نهم و دهم ساخت مسکن برای آحاد جامعه است، اظهار داشت: این هدف با حرکت‌های جهادی در سراسر کشور آغاز شد و دستاوردهای بسیار ارزشمندی را به همراه داشت.

وی با اشاره به سیاست انبوه‌سازی مسکن، عنوان کرد: انجام کارگزوه‌های تأمین مسکن در سفرهای شهرستانی استاندار، مورد توجه قرار گرفت 32 جلسه با 77 مصوبه برگزار شد که در کل 2 هزار و 723 نفرساعت در زمینه بحث مسکن استان برگزار شده است.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به نقش فرمانداری‌ها در برگزاری جلسات تأمین مسکن، تصریح کرد: در کل 100 جلسه در سطح 9 فرمانداری‌ استان برگزار شده که 734 مصوبه داشته و 5 هزار و 788 نفرساعت را شامل می شود.

وی با بیان اینکه  اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی نیز در جمع، 162 جلسه در ارتباط با بحث مسکن استان برگزار کرده‌اند که 306 مصوبه داشته، افزود: به صورت کلی می‌توان گفت که در طول سال جاری 294 جلسه مختلف در زمینه مسکن استان با یک هزار و 117 مصوبه انجام شده است.

سامری با بیان اینکه در سال 90 تعهد استان در بحث مسکن تعداد 23 هزار و 20 واحد بود، ابراز داشت:  با توجه به همکاری و تعامل بین دستگاهی که در استان حاکم است از این تعهد فراتر رفته و در حال حاضر تعداد 24 هزار و 37 واحد مسکونی در استان آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه در بحث مسکن استان همدان در بیش از 2 میلیون و 400 متر مربع ساخت و ساز صورت گرفته است، عنوان کرد: در سال جاری بیش از 720 میلیارد تومان در بخش مسکن استان هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به بحث اشتغالزایی احداث مسکن‌ در استان، عنوان کرد: کاهش نرخ بیکاری نیز موید این مسئله است چرا که تولید ثروت باعث حرکت رو به جلوی استان شده و اشتغالزایی را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به احداث یک هزار و 17 واحد مسکونی بیش از تعهد عنوان شده در سال 90، گفت: در سال 91 حدود 20 هزار و 60 واحد مسکونی را در برنامه داریم که با تمهیدات و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها امیدواریم بتوانیم این تعهد را عملی و اجرایی کنیم.

فرماندار همدان نیز بیان کرد: در سطح فرمانداری شهرستان همدان 30 جلسه در رابطه با مسکن برگزار شد که بر این اساس بیش از 2 هزار و 300 واحد مسکونی مشاغل کارمند و آزاد، تعیین تکلیف شد این در حالی است که این واحدها بین 10 تا 15 درصد پیشرفت داشتند اما در حال حاضر پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد دارد.

حسن قهرمانی‌مطلق با اشاره به شروع عملیات اجرایی مسکن مهر در برخی از مناطق شهرستان همدان، گفت: در سال جاری، در سه شهر قهاوند، جورقان و مریانج بیش از 846 هزار خانوار صاحبخانه شده‌اند.

وی افزود: در ارتباط با مسکن مهر روستایی در شهرستان همدان سهمیه ما 2 هزار و 150 واحد مسکونی بود که حدود 2 هزار واحد آن عقد قرارداد شده است.

فرماندار همدان ابراز داشت: تعهد سال 90 شهرستان همدان احداث 7 هزار و 100 واحد مسکونی است که با تعاملات و پیگیری‌های انجام شده، توانستیم 7 هزار و 162 واحد مسکونی آماده بهره‌برداری است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول