اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

1200 خانوار مددجوی کردستانی صاحب مسکن شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد کردستان از بهره‌برداری و تحویل هزار و 220 واحد مسکونی مددجویی در این استان در طول سه سال اخیر خبر داد.

1200 خانوار مددجوی کردستانی صاحب مسکن شدند

قنبر موسی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: ساخت مسکن برای مددجویان از اولویت‌های کمیته امداد است و  در طول سه سال گذشته یک هزار و 220 واحد مسکونی با زیربنای 80 هزار مترمربع برای مددجویان این استان توسط کمیته امداد احداث و به آنان تحویل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری 595 واحد مسکن مددجویی روستایی نیز با صرف اعتباری بالغ بر 59 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات بانکی و 599 میلیون ریال کمک بلاعوض در سطح استان مقاوم‌سازی و به بهره‌برداری رسیده است.

* بهره‌مندی 15 هزار دانش‌آموز کردستانی از خدمات کمیته امداد

به گفته وی، در حال حاضر 15 هزار دانش‌آموز و بیش از 2 هزار دانشجوی کردستانی از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند که در طول سال‌جاری اعتباری بالغ بر 566 میلیون تومان برای صرف در سرفصل‌های مختلف از قبیل امور تربیتی، تحصیلی و مشاوره و آموزشی به آنها تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه در طرح نظام جامع آموزشی امداد نیز تاکنون به بیش از 5 هزار خانواده مددجو آموزش ارائه شده است، افزود: کمیته امداد در حال حاضر تمام امور مددجویان را زیرپوشش برنامه‌های فرهنگی قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد سعی دارد تمامی نیازهای خانواده‌ها را احصا و کمک‌های خود را به بهترین شکل ممکن به آنها ارائه کند.

* کسب رتبه نخست اردوگاه امام علی در بین 18 اردوگاه کشور

وی کسب مقام نخست اردوگاه امام علی (ع) سنندج در بین 18 اردوگاه کشوری را نمودی عینی از تلاش این نهاد برای ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن در این استان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 700 دانش‌آموزان در برنامه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و آموزشی این اردوگاه شرکت دارند.

وی همچنین از فعالیت 5 کانون جوانان پیرو ولایت در سطح استان خبر داد و افزود: این کانون‌ها با پذیرش900 نفر دانش‌آموز در سال‌جاری برنامه‌های مختلف علمی و فرهنگی برای آنان ارائه کرده است.

* بهره‌مندی 51 هزار خانوار کردستانی از خدمات کمیته امداد

وی به برنامه‌های این نهاد در حوزه حمایت و سلامت اشاره کرد و گفت: در ابتدای امسال 56 هزار و 775 خانوار استان زیرپوشش این نهاد بودند که این میزان به 51 هزار و 73 خانوار تقلیل یافته است.

موسی‌نژاد افزود: توسعه بیمه اجتماعی، هدایت مددجویان به سمت دریافت خدمات تک خدمتی و چند خدمتی از جمله برنامه‌های کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان و خروج آنان از زیر چتر حمایت‌های مستمر است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد سعی دارد برنامه‌های حمایتی خود را در قالب یک بسته خدمتی منسجم ارائه کند تا اثربخشی بیشتر داشته باشد.

* پوشش بیمه‌ای 1400 زن سرپرست خانوار

به گفته وی، در حال حاضر یک هزار و 400 زن سرپرست خانوار شهری و 2 هزار و 500 خانوار مجری طرح‌های اشتغالزایی و خانوار‌های روستایی و عشایر از خدمات بیمه‌ای کمیته امداد امام خمینی (ره) در این استان بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان افزود: ماهانه مبلغ 60 هزار تومان هزینه حق بیمه اجتماعی برای هر کدام از خانوارها پرداخت می‌شود که 27 هزار تومان آن توسط کمیته امداد و 33 هزار تومان دیگر نیز از محل صرفه‌جویی هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی ارائه خدمات بهداشت و درمان را از دیگر برنامه‌های این نهاد برای مددجویان ذکر کرد و افزود: امداد به عنوان تنها سازمان بیمه‌گر که 100 درصد هزینه بیمارستانی را پرداخت می‌کند در حال حاضر 48 هزار و 681 مددجوی شهری را زیرپوشش خدمات بیمه‌ای خود قرار داده است.

* حمایت کمیته امداد از 158 بیمار خاص

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز 158 بیمار خاص به‌صورت ویژه از خدمات درمانی و بهداشتی این نهاد مقدس در سطح استان بهره‌مند هستند و کمیته امداد هیچ محدودیتی برای پرداخت هزینه این افراد ندارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان در پایان به نقش خیرین در راستای تحقق اهداف ارزشمند کمیته امداد امام (ره) اشاره کرد و گفت: خیرین به عنوان بازوان توانمند کمیته امداد راستای تحقق اهداف این نهاد نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول