اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی خبر داد

احداث 5 هزار واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: 5 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال 91 در آذربایجان غربی احداث می‌شود.

احداث 5 هزار واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ایوب عزیزی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سهمیه استان آذربایجان غربی در زمینه احداث مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت 3 هزار و 600 واحد بوده که با رشد دو برابری به 7 هزار واحد رسیده است.

وی از ساخت 5 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در استان خبر داد و افزود: این تعداد از واحدها تا پایان سال آینده احداث شده و تعداد واحدهای مسکن مهر در استان به 12 هزار واحد می‌رسد.

عزیزی با اشاره به جابه‌جایی روستاهای در معرض خطر در استان گفت: امسال 11 روستای استان به مناطق ایمن انتقال یافته‌اند و عملیات انتقال 10 روستای دیگر نیز در دست اجراست.

این مسئول با تأکید بر کاهش سوانح و بلایای طبیعی تصریح کرد: سوانح طبیعی همیشه به عنوان خطر جدی، خسارات جانی، مالی و روحی را به دنبال داشته است از این رو خسارات غیرقابل جبرانی وارد می‌کند.

وی ادامه داد: با ارتقای کیفیت ساخت و سازها، به ویژه در روستاها، علاوه بر کاهش عواقب و ضایعات در برابر سوانح طبیعی، از مهاجرت به شهرها جلوگیری و معضلات شهری نیز کاهش می‌یابد.

عزیزی با اشاره به اجرای طرح‌های بهسازی مسکن روستایی بیان کرد: اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال 84 آغاز شده و تاکنون 58 هزار واحد مسکن بهسازی شده‌اند که با رعایت اصول فنی و نظارت بیش از 600 ناظر فنی در سطح استان شروع و 47 هزار واحد از آنها به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: با ترویج فرهنگ ساخت مسکن اصولی در سال‌های گذشته، مشارکت بانک‌ها با اعطای تسهیلات کم‌بهره و طولانی مدت و آورده روستائیان، کیفیت واحدهای مسکونی بهبود و ارتقا یافته و این روند با شتاب بیشتری ادامه می‌یابد تا شاهد روستاهایی با چهره جذاب و اماکن مقاوم در برابر هرگونه خطرات باشیم.

انتهای پیام/صا10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول