اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان عنوان کرد

راه‌اندازی سایت بام فرهنگی استان کرمان

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: به دلیل غنای فرهنگی و وجود عرفای مشهور، شهرستان کوهبنان به عنوان بام فرهنگی استان نام گرفته و به زودی سایتی در این زمینه راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی سایت بام فرهنگی استان کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهبنان با تشکر از اعضای ستاد انتخابات شهرستان‌، هیئت‌های نظارت‌، اجرایی و بازرسی انتخابات به حضور قابل تحسین مردم کوهبنان در انتخابات مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه دولتمردان برقراری امنیت‌، ایجاد فضاهای فرهنگی و اجتماعی و معیشت مردم است که با توجه ویژه دولتمردان شاهد افتخارات بزرگ در تمام‌ این مباحث هستیم.

وی ابراز داشت: به دلیل غنای فرهنگی و وجود عرفای مشهور، کوهبنان به عنوان بام فرهنگی استان نام گرفته ‌که با راه‌اندازی سایتی به همین عنوان به دنبال شناسایی نام‌آوران و فرهیختگان کوهبنانی هستیم.

متقی عنوان کرد: قصد داریم در سال آینده اجلاسیه فرهیختگان کوهبنانی‌، کنگره ‌ابو‌اسحاق کوهبنانی و 72 عارف و کنگره بزرگداشت محمود روح‌الامینی پدر مردم‌شناسی ایران را برگزار کنیم.

وی افزود: همچنین با تشکیل ستاد برگزاری مراسمات نسبت به اجرای هر چه بهتر و با‌شکوه‌تر برگزاری جشن‌ها و عزاداری‌ها در شهرستان اقدام کنیم.

متقی تصریح کرد: به منظور فراهم کردن بستر مناسب و گسترش فضاهای مفرح و تفریحی شهرستان مجتمع تفریحی آسیاب‌های آبی‌، مجتمع تفریحی ارتفاعات بی‌بی‌عصمت و مجتمع تفریحی پارک محمد شهید کوهبنانی و عرفا با جدیت از سوی فرمانداری و شهرداری در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: قصد داریم با احداث میدان ‌سادات جعفری، یاد و خاطره علامه سید‌احمد جعفری مفسر قرآن و شاعر قرن معاصر را در زادگاهش ‌روستای جور کوهبنان برای همیشه در اذهان حفظ کنیم.

ایمان محمد‌آبادی سر‌پرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ شهرستان کوهبنان نیز پیرامون طرح تابستانی 91، راه‌اندازی دو مؤسسه قرآنی‌، افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد در آینده نزدیک توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، بحث نشاط و شادابی و آسیب‌شناسی نامگذاری معابر مطالبی را بیان کرد.

محمد میرزایی فرمانده انتظامی شهرستان کوهبنان نیز از ائمه جمعه و جماعت در خواست کرد تا برای فرهنگ‌سازی و استفاده از کلاه و کمر‌بند ایمنی تذکرات بیشتری توسط این بزرگواران داده شود، زیرا این امر می‌تواند در کاهش تصادفات نقش مؤثری داشته باشد.

محمد‌رضا ‌توکلی‌ مشاور امور ایثارگران فرماندار کوهبنان نیز از راه‌اندازی خیریه سجادیه در کوهبنان خبر داد و افزود: تمام اعضای شورای فرهنگ عمومی باید با عضویت در این مؤسسه گام مؤثری در راستای رفع مسائل و مشکلات مربوط به نیاز‌مندان بردارند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول