اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

گلستان رتبه اول کشور در افزایش مشارکت در انتخابات را کسب کرد

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: استان گلستان در شاخص افزایش مشارکت در انتخابات رتبه اول کشور را کسب کرد.

گلستان رتبه اول کشور در افزایش مشارکت در انتخابات را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت بعد از ظهر امروز در جلسه جمع فرمانداران استان اظهار داشت: مشارکت مردم در انتخابات مجلس هشتم 71.7 درصد و در انتخابات مجلس نهم 80.3 درصد بوده که این رقم چیزی حدود 9 درصد افزایش مشارکت مردمی را نسبت به دوره انتخابات گذشته نشان می‎دهد.

وی بیان کرد: شهرستان علی‎آباد کتول نیز که جزو 14 استان در برگزاری انتخابات صد درصد مکانیزه کشور بوده است نیز توانست رتبه اول را در برگزاری انتخابات کاملا مکانیزه به دست آورد.

استاندار گلستان در خصوص حوزه‎های انتخابات نیمه مکانیزه نیز خاطر نشان کرد: استان گلستان حائز رتبه پنجم کشوری در این زمینه شد که رتبه‎های برتر کشور به ترتیب استان‎های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و استان گلستان بوده است.

قناعت عنوان کرد: در مرحله اول انتخابات از هفت کرسی نمایندگی در گلستان، شش نماینده به مجلس نهم با حد نصاب آرا توانستند وارد بهارستان شوند که از حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا یک نماینده به مجلس راه پیدا کرد و دو نامزد انتخابات نیز مرحله دوم رقابت‎شان را پس از تایید نهایی شورای نگهبان برای کرسی دیگر مجلس در اردیبهشت ماه سال 1391 آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه گلستان میزبان برگزاری یکی از سالم‎ترین و پرشورترین انتخابات در کشور بود بیان داشت: سند این مشارکت بالا نیز حضور 80.3 درصدی مردم است و احیانا اگر کسی در این زمینه اعتراضی دارد ستاد انتخابات و هیئت نظارت استان آمادگی کامل برای بررسی انتخابات را خواهد داشت.

استاندار گلستان متذکر شد: تعامل بسیار خوب و سازنده‎ای که بین هیئت‎های اجرایی، ستاد انتخابات، هیئت‎های نظارت و بازرسی در استان برقرار بود می‎تواند پایلوتی مناسب برای انتخابات بعدی باشد.

قناعت از مسئولان دستگاه‎های اجرایی، ستاد انتخابات استان، کمیته‎های چندگانه، 27 هیئت اجرایی اصلی و فرعی، هیئت‌های بازرسی، نظارت، نیروهای خدماتی پشتیبانی، امنیتی، انتظامی، مرجع قضایی، رسانه ملی، صدا و سیما، خبرگزاری‎ها و مطبوعات استان که به‎ طور شایسته در این انتخابات حضور داشتند، قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: گلستان میزبانی خودش را برای اجرای طرح میقات امام رضا (ع) اعلام می‎کند و دستگاه‎ها نیز باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

استاندار گلستان افزود: در همایش یکصد و دومین سفر استانی رئیس جمهور که زمان آن نیز مشخص نشده است رئیس جمهور به شکل نمادین در یکی از استان‎ها حضور می‌یابد و از طریق ویدئو کنفرانس با 32 استان ارتباط برقرار می‎کند که انتظار داریم گلستان با دست پر و با ارائه کارهای خلاقانه و نو در این همایش ظاهر شود.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول