اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور خبر داد

راه‌اندازی 2 هزار کانون فرهنگی در مساجد کشور در سال 91

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: در سال آینده 2 هزار و 500 کانون فرهنگی هنری مساجد به‌ویژه در مناطق محروم راه‌اندازی خواهند شد.

راه‌اندازی 2 هزار کانون فرهنگی در مساجد کشور در سال 91

محمدرضا جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: اجرای طرح جامع حفظ قرآن کریم برای مساجد و برنامه بلند مدت عمران معنوی مساجد برای رسیدن به مسجد تراز اسلامی از مهم‌ترین برنامه‌های سال آینده ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

وی با بیان اینکه در سال آتی 2 هزار و 500 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور به‌ویژه در مناطق روستایی و محروم راه‌اندازی خواهد شد تصریح کرد: توجه ویژه‌ای در برنامه‌های محتوایی روستاها خواهیم داشت.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اینکه در سال آینده با حضور بیش از 4 هزار نفر از مدیران کانون‌های فرنگی هنری مساجد کشور در مشهد دوره آموزشی اندیشه‌های آسمانی برگزار خواهد شد خاطر نشان کرد: توجه به پژوهش‌های بومی مناطق مختلف کشور از جمله برنامه‌های کانون‌های فرنگی هنری مساجد کشور است.

جعفری با اعلام اینکه دوره آموزشی سفیران آسمانی سال آینده با حضور 3 هزار نفر از ائمه جماعات مساجدی که دارای کانون‌ فرهنگی هنری هستند در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد اضافه کرد: پروژه‌ای با عنوان ساماندهی مجازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم در حال تدوین است که به صورت پایلوت سال آینده در قم اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از برنامه‌های بومی قم حمایت خواهد کرد اظهار کرد: انتظار می‌رود از شهر مقدس قم به عنوان شهر فقاهت، علم و فضیلت بتواند به صورت جدی‌تر در بحث محتوایی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اثربخش باشد و در حوزه‌های پژوهشی فعال‌تر عمل کند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: در بین مناطق پنج‌گانه کشور دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم رتبه خوبی دارند و از لحاظ کیفی عملکرد آنها راضی‌کننده بوده است.

جعفری با اشاره به تشکیل شورای فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور توسط مقام معظم رهبری افزود: بر همین اساس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برنامه‌ای را به طور جدی تدوین خواهد کرد و برنامه‌هایی متناسب با آموزش اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌های خوبی را از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دارد خاطر نشان کرد: دکتر حسینی اعتقاد دارد که باید در جوار هر مسجدی در کشور یک کانون فرهنگی هنری ایجاد شود و بر این باور است که کانون‌های فرهنگی اصلی‌ترین جایگاه فعالیت‌های فرهنگی کشور هستند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور اصلی‌ترین رسالت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مبارزه با تهاجم فرهنگی دانست و اضافه کرد: تهاجم فرهنگی اصلی‌ترین بحث اندیشه‌ای است و کانون‌های فرهنگی هنری اندیشه تولید کرده و توسط مساجد اندیشه‌ها را منتقل می‌کنند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول