اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم خبر داد

فعالیت 250 کانون فرهنگی هنری مساجد در قم

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: در حال حاضر بیش از 250 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان قم مشغول به فعالیت بوده و طیف وسیعی از جوانان را به سمت خود جذب کرده‌اند.

فعالیت 250 کانون فرهنگی هنری مساجد در قم

به گزارش خبرگزار‌ی فارس از قم، حجت‌الاسلام سعید روحانی در نوزدهمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که با حضور مسئولان کشوری و استانی، ائمه جماعات و مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در موسسه فرهنگی علوم وحیانی اسرا برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: اگر فعالیت‌هایی در زمینه فرهنگی صورت گرفته است از تلاش‌های مخلصانه و در عین حال گمنامانه مسئولان کانون‌های مساجد بوده و در حالی که تشکر و قدردانی مادی و خاصی هم از این مسجد یاوران نمی‌شود، آنها با اخلاص در سنگرهای فرهنگی مساجد فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسجد جایگاه رسولان وحی است، تصریح کرد: 28 مرتبه نام مسجد در قرآن کریم تکرار شده و خداوند متعال مسجد را از آن خود می‌داند و قرآن کریم نخستین خانه واقعی بشر را کعبه معرفی می‌کند که مسجد است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام تمام برنامه‌ریزی‌ها را از مسجد شروع کرد، افزود: پیامبراکرم (ص) با این کار خود به ما آموخت که در مساجد، این سنگرهای فرهنگی فعالیت‌های جدی داشته باشیم.

روحانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بر جایگاه و ارزش والای مساجد و آباد کردن این مکان مقدس تاکیدات فراوانی داشته است، خاطرنشان کرد: امام راحل بارها می‌فرمود مساجد را خالی نگذارید و با حضور خود در مساجد این مکان را آباد کنید.

وی با تاکید بر اینکه از مصادیق آباد شدن مساجد حضور مداوم در این مکان مقدس است، افزود: مسئولان فرهنگی، ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد با فعالیت‌های فرهنگی و جذب نوجوانان و جوانان موجب آبادانی مساجد می‌شوند که بسیار با ارزش و نیکوست.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه مسجد محل عبادت و پرستش خالصانه خداوند، جایگاه زمزمه و نجوای صادقانه با معبود الهی و پایگاه عروج انسان از خاک از منظر قرآن کریم است، اظهار کرد: ضمن تشویق و جذب جوانان باید مشاهده کنیم آیا فعالیت‌های فرهنگی مسئولان اثرگزاری هم داشته است یا خیر ضمن اینکه صرف جذب جوانان کافی نیست.

روحانی با اشاره به اینکه باید جوانان را با خدا انس دهیم، افزود: اگر بعد از مدتی دیدیم تغییری در جوانان شاهد نیستیم ما اشتباه کردیم و باید روش خود را عوض کنیم.

وی با بیان اینکه تشکیلاتی شدن فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مهم‌ترین برنامه‌های این کانون‌هاست، تصریح کرد: آموزش به مسئولین و معاونین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، تفاهم‌نامه‌هایی که با کانون‌های مساجد سالی دو مرتبه انجام می‌شود، بالابردن سطح کیفی کانون‌های مساجد، استفاده از نرم‌افزار مدیریت کانون در سطح استان قم که در آینده‌ای نزدیک در کشور مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، ارزیابی جدی و بازرسی از عملکرد و فعالیت‌های کانون‌های مساجد بخشی از برنامه های تشکیلاتی شدن این نهاد است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با تاکید بر اینکه آموزش های لازم عوامل و کادرهای فرهنگی، ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد در حال انجام است، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سرمایه‌گذاری و حمایت‌های ویژه از پژوهش‌گران جوان در ورود به عرصه فضای مجازی انجام خواهد داد.

روحانی با بیان اینکه دبیرخانه از تولیدات وبلاگ‌های دینی، اسلامی و ملی حمایت خواهد کرد، اضافه کرد: با توجه به تشکیل شورای فضای مجازی کشور به فرمان رهبر انقلاب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم سعی خواهند کرد حضوری فعال در عرصه مجازی داشته باشند.                  

وی برگزاری جشنواره‌های کشوری ترنج در خرداد ماه سال جاری، کوثر پرفروغ نور ویژه خواهران در بهمن ماه و طرح توسعه گردشگری دینی را از مهم‌ترین فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بر شمرد و اظهار کرد: استان قم از نظر کیفی بهترین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ویژه بانوان را دارد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه 250 کانون فرهنگی هنری مساجد ویژه برادران و 100 کانون فرهنگی هنری مساجد ویژه خواهران در استان در حال فعالیت است، اضافه کرد: رشد کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از مهم‌ترین برنامه‌های سال آینده دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان است.

روحانی با تاکید بر اینکه ارتباط با اهل‌بیت(ع) و شهدا و توانمندی مسئولین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان رویکردهای سال آینده دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خاطرنشان کرد: مبلغ  750 میلیون تومان در سال جاری صرف تجهیزات و هزینه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ‌شده است.

وی در پایان تصریح کرد: استان قم به دلیل جایگاه اسلامی و ظرفیت‌های قابل توجهی که دارد، با توجه بیشتر مسئولین، به الگوی دیگر کانو‌ن‌های مساجد کشور تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول