اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول زایمان فیزیولوژیک بیمارستان فاطمیه همدان خبر داد

انجام 250 زایمان فیزیولوژیک موفق در بیمارستان فاطمیه همدان

خبرگزاری فارس: مسئول زایمان فیزیولوژیک بیمارستان فاطمیه همدان گفت: از مهر امسال تا کنون 250 زایمان فیزیولوژیک در بیمارستان فاطمیه انجام شده که در این بین شاهد هیچگونه عوارضی در مادر یا نوزاد نبوده‌ایم.

انجام 250 زایمان فیزیولوژیک موفق در بیمارستان فاطمیه همدان

فاطمه افخمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه زایمان فیزیولوژیک، انجام زایمان طبیعی بدون دخالتهای غیرضروری پزشک و عدم استفاده داروهای بی رویه در زایمان است، اظهار داشت: این نوع زایمان بر اساس آموزش‌هایی که افراد مجرب اعزامی از استرالیا به ایران، به پزشکان ما دادند، از سال 86 در کشور آغاز شد.

وی با بیان اینکه انجام زایمان فیزیولوژیک در همدان از مهر ماه سال جاری آغاز شده است، گفت: در راستای انجام این نوع زایمان، هشت جلسه کلاس‌های آموزشی برای زنانی که 20 هفتگی بارداری خود را می‌گذرانند، برگزار می‌شود که کلاس اول تا دوم فاصله زمانی چهار هفته‌ای دارد.

مسئول زایمان فیزیولوژیک بیمارستان فاطمیه همدان با بیان اینکه فاصله زمانی کلاس دوم تا ششم دو هفته و بین کلاس هفتم و هشتم یک هفته است، عنوان کرد: در این کلاس‌ها به مادران آموزش میدهیم ضمن بالا بردن توانمندی خود، به نحوی بر درد زایمان غلبه کرده و بتوانند آن را مهار کنند.

وی با بیان اینکه ما درصدد از بین بردن درد زایمان برای مادران نبوده بلکه می‌خواهیم این درد را به حداقل برسانیم، ابراز داشت: در این کلاس‌ها به مادران توضیح داده میشود که عوارضی که در حاملگی به وجود می‌آید براساس تغییرات هورمونی است تا بر اساس رؤیت این عوارض، دچار مشکل نشوند و استرس پیدا نکنند.

افخمی با اشاره به آموزش نرمش‌های دوران بارداری در راستای انجام زایمان فیزیولوژیک، تصریح کرد: به دلیل تغییرات هورمونی یک سری گرفتگی‌های عضلانی شدید برای مادران باردار ایجاد می‌شود که بر اساس فراگیری این نوع نرمش‌ها قادر به رفع آن خواهند بود و حتی می‌توانند این نرمشها را در منزل نیز انجام داده و به پزشک مراجعه نکنند.

وی با اشاره به آموزش تمرینات نفس کشیدن، نشست و برخاست و ... به زنان باردار، گفت: حرکت‌هایی نیز برای جلوگیری از کمردردهای بارداری و عدم ماندگار آن بعد از زایمان نیز به آنها آموزش داده می‌شود و زایمان حقیقی نیز برای این قشر تشریح می‌شود.

مسئول زایمان فیزیولوژیک بیمارستان فاطمیه همدان با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای پدران نیز بیان کرد: با توجه به تغییرات هورمونی زنان پس از زایمان دچار افسردگی می‌شوند که با این وصف به مردان آموزش داده میشود که حامیان خوبی برای همسران خود باشند و از همان ابتدا خود را در امر فرزندداری دخیل بدانند که در این زمینه نیز استقبال پدران بسیار خوب بوده است.

وی با بیان اینکه از مهر ماه سال جاری تا کنون 250 زایمان فیزیولوژیک از بین زنان آموزش دیده و آموزش ندیده، در بیمارستان فاطمیه انجام شده است، گفت: در این بین ما شاهد هیچ‌گونه عوارضی در مادر یا نوزاد نبوده‌ایم.

افخمی با بیان اینکه در حال حاضر نیز 500 مادر باردار در حال گذراندن دوره‌های آموزشی خود هستند، خاطرنشان کرد: برای مادران بازدید از بخش زایمان را نیز در راستای شناخت مکان، در برنامه داریم تا به این واسطه استرس آنها کم شود.

وی با تأکید بر اینکه در این نوع زایمان از هیچگونه داروی تحریک کننده نظیر اکسی توسین و... استفاده نمی‌شود، ابراز داشت: در این نوع زایمان فرد روند طبیعی خود را می گذراند که این مهم سبب کاهش سزارین نیز می‌شود.

مسئول زایمان فیزیولوژیک بیمارستان فاطمیه همدان در پایان تصریح کرد:  زایمان فیزیولوژیک کاهش بخیه را نیز برای مادران در پی دارد که بسیار مهم و شایان توجه است چون به وی فرصت داده میشود روند طبیعی را طی کند و به بخیه نیازی نداشته باشد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول